MediaLab lanceert nieuw distributieplatform in samenwerking met ORN

In samenwerking met ORN (Omroep Reclame Nederland) heeft MediaLab een nieuw, overkoepelend distributieplatform ontwikkeld. Dit nieuwe platform is een mijlpaal in efficiënte distributie van reclamemateriaal naar regionale omroepen. Het dient als een centrale hub voor adverteerders en 13 regionale tv- en radiozenders, waaruit de distributie van reclamemateriaal gestroomlijnd wordt.
De recente aankondiging dat Ster per 1 januari 2024 de verkoopactiviteiten van ORN heeft overgenomen, voegt een extra dimensie toe aan dit initiatief. De verkoopactiviteiten van Ster zullen worden geïntegreerd in het MediaLab-platform, waardoor adverteerders toegang krijgen tot een uitgebreider publiek via dit geïntegreerde platform.
De samenwerking tussen ORN en MediaLab is verder bekrachtigd door een meerjarige overeenkomst, wat blijk geeft van de gedeelde visie op een efficiëntere samenwerking tussen regionale omroepen en adverteerders. Deze samenwerking is een getuigenis van de gezamenlijke inzet om te innoveren en te verbeteren in de broadcast- en media-industrie.
Wil Disseldorp van ORN licht toe: “We hebben bewust gekozen voor de oplossing van MediaLab om onze reclames eenvoudiger en efficiënter aan de omroepen te kunnen aanbieden. Dit nieuwe platform centraliseert de contentlevering en is een gamechanger voor de interactie tussen leveranciers, producenten en omroepen.”
CTO Pepijn Over van MediaLab voegt hieraan toe: “Dankzij onze ervaring in de broadcast- en media-industrie begrijpen we hoe de infrastructuur opgezet moet worden. Dit stelt ons in staat om niet alleen optimale distributie te realiseren, maar ook om handmatige quality checks, zoals het overzetten van metadata, te vermijden. MediaLab maakt het mogelijk om content centraal aan te leveren, automatische quality checks uit te voeren en vervolgens media automatisch te distribueren aan omroepen volgens rapportages en schema’s.”
Over MediaLab
MediaLab brengt de flow in jouw productie. MediaLab biedt de meest complete digitale tool voor het distribueren, (re)viewen en opslaan van professionele media. Wij vinden dat iedereen professionele content moet kunnen managen op een veilige en gebruiksvriendelijke manier. En dat volledig in de cloud, of dat nu public, hybride of lokaal is.
MediaLab werkt direct en naadloos samen met tooling van internationale mediabedrijven en omroepen. Zo ondersteunen we de best-practice workflows van bijvoorbeeld RTL, Talpa, Fremantle en Warner Bros. Discovery.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.