Industry Wire

Meer proefritten door slimme website

DEN HAAG, 20131025 — De aankoop van een nieuwe auto start met een proefrit. Traditioneel bezoeken geïnteresseerde klanten een showroom, om zich te oriënteren, ze proberen een auto uit en gaan al dan niet over tot aankoop. Met de opkomst van internet oriënteren steeds meer klanten zich online. De fysieke showroom maakt plaats voor een online variant. Maar waar in de showroom er altijd iemand rondloopt die contact legt, je bijstaat en je een proefrit aanbiedt zijn de meeste websites passief.

Mazda Nederland heeft hier iets op gevonden. Zij zoeken actief contact met bezoekers van hun website wanneer die interesse tonen in een specifiek product. Zo krijgen bezoekers die geïnteresseerd zijn in de CX5 via een slim formulier een vergelijking aangeboden met concurrerende auto’s. Bij interesse in sportievere auto’s wordt de bezoeker benaderd met een actie voor een weekendje rijden in een MX5. Zo worden klanten gastvrij onthaald en proactief op hun wenken bediend.

Met de slimme formulieren maakt Mazda kennis met de bezoekers van hun website, weet wat hun interesses zijn en kan hen op maat bedienen. Voor de ene klant is dat het geven van extra informatie voor de andere is dat het aanbieden van een proefrit. Deze gerichte manier van benaderen, waarbij alleen contact wordt gezocht als een bezoeker interesse heeft getoond zorgt voor tevreden klanten en hoge conversiepercentages, tot wel 10%.

Mazda maakt gebruik van Leadlabs, een in Nederland ontwikkelde technologie waarmee formulieren op basis van bezoekersgedrag worden getoond. ‘Het mooie van Leadlabs is dat er geen programmeur aan te pas komt’ zegt Henry Hartgring van Mazda. ‘Dealers kunnen zelf hun campagnes optuigen en bepalen waar en wanneer er contact moet worden gelegd met hun online bezoekers’.

Kijk voor meer achtergrondinformatie op www.leadlabs.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht