Geplaatst door Accenture

Merck versnelt geneesmiddelenontwikkeling met AWS en Accenture

Merck, een wereldleider in de gezondheidszorg, bekend als MSD buiten de Verenigde Staten en Canada, zet een signifante stap vooruit in technologie door samenwerking met Amazon Web Services (AWS) en Accenture. Deze samenwerking maakt deel uit van een langdurige strategie gericht op het versnellen van wetenschappelijk onderzoek, geneesmiddelenontwikkeling en het efficiënt uitvoeren van klinische proeven.

Naar de cloud: een nieuwe fase in IT-infrastructuur

AWS en Accenture ondersteunen Merck bij het overzetten van een groot deel van zijn IT-infrastructuur naar de cloud. Deze stap is een sleutelelement in Merck’s meerjarige plan om zijn technologische capaciteiten uit te breiden.

Technologie in actie: AI en analytische capaciteiten

Sinds het begin van deze samenwerking in 2021, heeft Merck de krachtige analytische capaciteiten en AI-technologieën van AWS toegepast in diverse bedrijfsonderdelen. Dit heeft geleid tot verbeterde efficiëntie in productieprocessen, vooral door vroegtijdige detectie van defecten in medicijnen, wat resulteert in een hogere beschikbaarheid en kwaliteit van producten.

Voordelen samenwerking: snellere ontdekking en ontwikkeling

Deze samenwerking biedt aanzienlijke voordelen voor Merck. Het maakt snellere ontdekking en ontwikkeling van nieuwe medicijnen mogelijk dankzij de kracht van cloud computing. Een intern trainingsprogramma helpt werknemers de nieuwste cloudtechnologieën onder de knie te krijgen, wat bijdraagt aan een innovatievere en technologisch geavanceerde organisatie. De overstap naar cloud computing zorgt bovendien voor kostenbesparingen en verhoogt de operationele efficiëntie.

Een transformatie in gezondheidszorg

Dave Williams, Executive Vice President, Chief Information and Digital Officer bij Merck, benadrukt: “Ons doel is om ervoor te zorgen dat onze medicijnen en vaccins sneller bij klanten en patiënten terechtkomen, terwijl we onze hoge kwaliteitsnormen handhaven. Ons werk met AWS en Accenture transformeert onze werkwijze in elk stadium van de waardeketen, van ontdekking en ontwikkeling tot levering. De ware kracht van de overstap naar AWS ligt in ons vermogen om technologieën zoals generatieve AI te gebruiken, waardoor we meer datagestuurde beslissingen kunnen nemen ter ondersteuning van patiënten.”

Sander van der Heijden, Lead Health and Public Service bij Accenture Nederland, voegt toe: “Machine learning en generatieve AI hebben het potentieel om innovaties te versnellen, wetenschappers en clinici productiever te maken, en klinische processen te stroomlijnen. De transformatie die Merck doormaakt, is een prachtig voorbeeld voor de gezondheidszorg. Dankzij hun slimme inzet van technologie en cloudstrategie heeft Merck significante vooruitgang geboekt. Deze samenwerking is niet alleen een mijlpaal voor Merck, maar ook een potentieel transformerende kracht voor de gezondheidszorg, met een positieve impact op levens wereldwijd.”

Naar de toekomst kijken

Met deze samenwerking neemt Merck een voortrekkersrol in de farmaceutische industrie. Door te investeren in geavanceerde technologieën en de kracht van samenwerking, streeft Merck ernaar om baanbrekende veranderingen in de gezondheidszorg te realiseren.