Industry Wire

Geplaatst door Ogilvy

Merk Sennheiser onthult een emotie-gedreven lanceringcampagne voor Momentum True Wireless 4 oordopjes

Om effectieve en hoogwaardige video’s te creëren, integreert Ogilvy virtuele productietechnieken uit de filmindustrie in reclame

Amsterdam, 18 maart 2024 – Het merk Sennheiser onthult een emotie-gedreven lanceringcampagne voor Momentum True Wireless 4 (MTW4) oordopjes. De campagne, geworteld in het concept ‘Hoor meer dan muziek, hoor emoties’, is ontworpen om conventionele audiobelevingen te overstijgen. In het hart van deze campagne, ontwikkeld en uitgevoerd door Ogilvy, bevinden zich twee video’s die zijn geproduceerd met behulp van virtuele productietechnieken. Deze aanpak verlegt de grenzen van zowel efficiëntie als kwaliteit in productie.

De flagschip-headset biedt uitzonderlijke geluidskwaliteit. De heldere, zuivere en duidelijke audio sluit alle afleidingen uit die de luisterervaring kunnen verstoren. Het biedt gebruikers een diepere verbinding met de muziekbeleving. De muziek brengt de luisteraar in vervoering en roept emoties op zoals deze bedoeld door de muzikant, het gaat verder dan alleen horen.

CGI-gegenereerde animatie
De eerste video gaat in op de emoties rond het vaderschap, die worden uitgebeeld door middel van de analogie van de opwinding die wordt ervaren bij het staan op een klif met een adembenemend uitzicht. Hier komt een van de belangrijkste voordelen van virtuele productie naar voren. De klifscène werd gegenereerd met behulp van CGI-animatie aangedreven door AI, waardoor de noodzaak voor kostbare en tijdrovende buitenlandse productie werd geëlimineerd. De set diende als een samenwerkingsplatform voor alle betrokken disciplines, waar het mogelijk van om real-time aanpassingen te doen aan de scènes. Deze gestroomlijnde aanpak geeft controle over het proces en het resultaat, waarbij de doorlooptijd aanzienlijk wordt verkort.

Ongeveer 1,5 maanden na de lancering van de eerste video worden de nieuwe Sennheiser Momentum Sport-oordopjes gelanceerd met een tweede video. Sporten draait allemaal om je grenzen verleggen, en muziek kan je helpen in de flow te komen om dat beetje extra te geven. Het gevoel van euforie kan de sensatie geven alsof je op de top van de Griekse Olympusberg staat. Opnieuw was de virtuele productie onmisbaar om deze droomachtige video mogelijk te maken.

De campagne zal worden gepromoot via meerdere kanalen, waaronder YouTube en social media platforms, voor maximaal bereik en betrokkenheid. Door zowel sport- als niet-sportdoelgroepen te targeten, streeft Ogilvy ernaar een holistische marketingfunnel te creëren die awareness en conversie stimuleert.

Tolga Buyukdoganay, Chief Creative Officer bij Ogilvy: “Ons concept rust op de kracht van muziek om emoties te roepen. Met de legendarische audiokwaliteit van de nieuwe MTW4 ervaar je meer dan geluid, het gaat dieper. Om dit goed vast te leggen, richtten we ons tot virtuele productietechnieken. Op de set voelde het alsof we daadwerkelijk filmden op de locaties zelf. Met behulp van de Unreal Engine hadden we de flexibiliteit om scènes, belichting en effecten aan te passen aan het verhaal dat we wilden vertellen. Hoewel deze techniek al veel wordt gebruikt door producties zoals Disney’s Mandalorian en veel andere filmmakers, is deze relatief nieuw in de reclamewereld. We geloven dat de video’s de emoties weerspiegelen van de legendarische geluidskwaliteit van de MTW4-oordopjes.”

Jessika Petrusch, Director Global Brand en Content van Sonova Consumer Hearing: “We zijn ongelooflijk trots om onze flagschip-oordopjes te onthullen met deze baanbrekende campagne. We nodigen ons publiek uit om meer te horen dan alleen muziek en echte ongefilterde emoties te ervaren. Het gebruik van geavanceerde rendertechnologie correspondeert perfect met toekomstbestendige functies van het product. Het was bijzonder om deel uit te maken van deze productie en getuige te zijn van de realisatie ervan.”

Credits
Creatief bureau: Ogilvy Amsterdam
Chief Creative Officer: Tolga Buyukdoganay
Creatieve directors: Fede Botella & Diego Lauton
Jr. Art director: Alicia Michavila
Jr. Copywriter: Rocio Navarro
Motion Designer: Alex Kelly
Ontwerper: Shiva Raghoenath
Account Director: Bart Sweere
Account Manager: Mike Balfour
Head of Strategy: Chris Waltz
Strategy Director: Bas Vroonland
Agency producer: Kerstin Kambier

Production agency: BeSweet
Producer: Claudia Baurier

Postproduction company: SorryWeCan
Regisseur: Roland Wranik

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht