Merkle Gold partner van bol.com

Bol.com heeft Merkle Nederland na een uitvoerig selectieproces uitgekozen als strategisch partner en marketplace agency voor het partnerprogramma. Merkle heeft het Gold partnership toegekend gekregen en voldoet daarmee aan de strenge criteria van bol.com op gebied van marketplace kennis, advertising, data expertise en executiekracht, maar ook de propositie en activiteiten op het vlak van thought leadership.
Bol.com is een van de populairste e-commerce bedrijven van Nederland en Belgi력n biedt bedrijven een platform om hun producten te verkopen. Merkle is met het Gold partnership door bol.com erkend als een van de meest bekwame partners om bedrijven in het partnerprogramma te helpen met technische integraties, operationeel en strategisch advies, advertising en trainingen om te groeien in zowel maturity als omzet.
Merkle helpt retailers en brands bij de positionering marketplaces in e-commerce strategie뮬 maar ook bij het volledige accountmanagement, het verkrijgen van data insights en het inzetten van advertenties. Het internationale marketplaces team bestaat uit 35 specialisten waarvan 10 in Nederland en is werkzaam voor voor grote merken en retailers. Met de gold partnership heeft Merkle als eerste toegang tot beta-producten van bol.com en denkt mee over nieuwe ontwikkelingen binnen het platform.
Mark Wernsen, Strategisch partnermanager servicepartners bij bol.com: Bol.com heeft Merkle na een uitvoerig selectieproces geselecteerd tot een van de Gold partners in het partnerprogramma voor marketplace agencies. Merkle heeft zich onderscheiden door haar sterke visie op het kanaal marketplaces en door een volwassen marketplace propositie die blijkt geeft van sterke capabilities als het gaat om data gedreven performance management. Tevens zien we een goede match tussen het DNA van Merkle en bol.com en zijn we er van overtuigd dat Merkle van toegevoegde waarde kan zijn als het gaat om de groei van onze verkooppartners.”
Ted Hartkamp, Digital Strategy Consultant bij Merkle Nederland: “We zijn erg blij dat bol.com voor Merkle heeft gekozen. We zien dat bol.com als marketplace een belangrijke rol speelt in de e-commerce strategie van onze klanten en met deze partnership kunnen we dit nog meer laten floreren. De samenwerking met de specialisten van bol.com zorgt ervoor dat we d.m.v. onze datagedreven performance-aanpak, onze klanten en verkooppartners nog meer kunnen laten groeien.”
Over Merkle Nederland
Merkle Nederland is ‘the people-based agency’. Onderdeel van een wereldwijd opererend performance marketingbureau. Merkle helpt de beste bedrijven vooruit door te werken aan services en producten die gewoon vindbaar, beschikbaar en eenvoudig in gebruik zijn. En bouwt campagnes die uit gaan van inspiratie, gedreven door persoonlijke interesse. Natuurlijk spelen data en technologie een rol, maar altijd ondergeschikt en ondersteunend om 飨te mensen centraal te zetten. Dat is people-based marketing. Samen bouwen aan duurzame relaties. Met klanten, de samenleving en onze planeet. Moving you forward, moving our communities forward, moving marketing forward.
Merkle heeft ruim 50 vestigingen en 9600 medewerkers verspreid over de wereld en is onderdeel van Dentsu Aegis Network. Het hoofdkantoor staat vlakbij Baltimore in de Verenigde Staten. In Nederland werken ruim 280 frisse denkers en slimme doeners in Amsterdam, Breda en Rotterdam.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.