Industry Wire

Geplaatst door Publitas.com B.V.

METRO Cash & Carry breidt samenwerking uit met Publitas.com voor digitale folders in 17 landen

METRO Cash & Carry (MCC), de vierde grootste retailer ter wereld, gaat zijn reclamefolders online publiceren in 17 landen. Hiervoor breidt het de samenwerking uit met Publitas.com, een software bedrijf dat retailers helpt om reclamefolders en magazines om te zetten naar een digitale versie voor desktop en mobiel.

Publitas.com lanceerde recentelijk een nieuwe versie van hun product, welke specifiek ontwikkeld is voor internationaal opererende retailers. MCC gebruikt de nieuwe versie om zijn reclamefolders te digitaliseren in 14 landen. Nederland, Italië en Oekraïne zullen later in 2014 overstappen op de nieuwe versie.

De samenwerking tussen de twee partijen kwam tot stand in juni 2010, toen Makro NL besloot om zijn reclamefolders te digitaliseren met Publitas. Op basis van deze succesvolle samenwerking volgden vestigingen uit andere landen met het digitaliseren van hun regionale folders. Vandaag heeft MCC 3 miljoen bezoekers op hun digitale folders welke gezamenlijk door 150 miljoen pagina’s bladeren per maand, met een gemiddelde bezoekduur van 8 minuten per folder. Ook worden de producten in de digitale reclamefolders doorgelinkt naar de webshops van de retailer, waardoor MCC zijn traffic en conversie weet te verhogen. België, Portugal, Spanje en Turkije behoren tot de eerste landen die live zijn gegaan met de nieuwe digitale folders.

Volgens Elisabetta Aiello, Head of Multichannel Marketing bij MCC, is de digitale folder een belangrijk onderdeel van MCC’s offline en online strategiën. “Reclamefolders bieden een ander emotioneel raakvlak in de shopping ervaring van de klant. Ze zijn erg handig voor het ontdekken van leuke aanbiedingen, en dit is terug te zien in het aantal mensen die onze digitale folders gebruiken”, zegt Aiello. “Papieren folders zijn niet alleen ontzettend populair onder onze klanten, maar ze zijn ook effectief in het genereren van traffic naar de fysieke winkels. Door ze te digitaliseren voor online gebruik kunnen wij gemakkelijk meer mensen bereiken en de traffic naar zowel onze fysieke winkels als de webshops verhogen”.

“In de afgelopen jaren hebben wij aangetoond dat we vooruit denken en werken. Daarom zijn we op zoek naar partners die net als ons continu bezig zijn met het verbeteren van de gebruikers- en marketingervaring,” verteld Aiello. “Publitas doet dat ook, en daarom zijn wij een samenwerking met hun drie jaar geleden aangegaan en breiden we deze vandaag uit.”

Volgens Guillermo Sanchez, CEO en mede-oprichter van Publitas.com, ligt de toekomst van digitale folders in personalisatie. “Het digitaliseren van papier is voor ons slechts de eerste stap in het bedenken van nieuwe manieren voor de retailer om waarde te creëren voor de consument”, aldus Sanchez. “We zien een ontzettend grote potentie voor ‘digital-only’ folders in de vorm van gepersonaliseerde aanbiedingen, en we zijn hard aan het werk om de wereld onze versie van de ideale reclamefolder te tonen”.

METRO Cash & Carry is leider in de internationale zelfbedieningsgroothandel sector. Onder de merken METRO en MAKRO is het actief in meer dan 700 groothandel winkels in 29 landen binnen Europa, Azië en Afrika. Voor een indruk van MCC’s reclamefolders zijn de folders van Makro Spanje hier te bekijken.

Publitas.com is een softwarebedrijf uit Amsterdam dat retailers helpt om hun papieren reclamefolders en magazines om te zetten naar een digitale versie voor desktop en mobiel. 300 leidende retailers gebruiken Publitas voor hun online reclamefolders, waaronder de A.S. Watson Group en de Carphone Warehouse. In totaal hebben deze retailers 14 miljoen bezoeken op hun folders en 265 miljoen pageviews per maand.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht