Mijlpaal voor ’s werelds grootste vakantiehuizenverhuurder HomeAway

Frankfurt am Main|Austin, TX, 24 september 2014 – HomeAway, Inc. (NASDAQ: AWAY),’s werelds grootste online platform voor de verhuur van vakantiehuizen, heeft zijn miljoenste live advertentie binnengehaald. Deze mijlpaal maakt HomeAway het grootste online platform ter wereld voor de verhuur van vakantiehuizen. Met HomeAway hebben groepen en families keuze uit een enorm aantal vakantiewoningen, met een totaal van zo’n 2,8 miljoen kamers*. Dat is meer dan wat de vier grootste hotelmaatschappijen samen aanbieden.

“We zijn verheugd deze mijlpaal bereikt te hebben, en niet alleen omdat het aantoont dat de industrie groeit en bloeit,” aldus Brian Sharples, mede-oprichter en CEO van HomeAway. “Maar ook omdat we gedurende negen jaar met passie een doel nagestreefd hebben, namelijk om het families en groepen makkelijk te maken het perfecte vakantiehuis te huren en te boeken, waar ook ter wereld. Dit is een volgende stap in de verwezenlijking van deze droom.”

HomeAway, dat opgericht werd in 2006 met 60.000 vakantiehuizen in 90 landen – waarvan de Nederlandse website toegankelijk is via HomeAway.nl- biedt nu vakantiehuizen aan in 190 landen. Het resultaat daarvan is dat in 2013 eigenaren en beheerders die adverteren op de website samen meer dan $11 miljard verdienden aan de verhuur van vakantiewoningen. Ook zijn er via het HomeAway platform meer dan 144 miljoen overnachtingen door reizigers geboekt als betaalbaar alternatief voor hotels.

Europa neemt bijna de helft van de wereldwijde inventaris voor zijn rekening, wat de dynamiek van de woningverhuurmarkt bevestigt.

Vandaag de dag kunnen reizigers hun perfecte vakantiehuis boeken door te kiezen uit HomeAway-vakantiehuizen in bijna alle landen ter wereld. Er zijn veel verschillende soorten opties, zoals huisjes aan zee, bij een meer, midden in de stad, in de bergen en nog veel meer. Reizigers die op zoek zijn naar een meer alternatieve ervaring kunnen hun droomaccommodatie vinden tussen advertenties die variëren van kombuizen tot kastelen, jachten, tipi’s, boomhutten of zelfs een vliegtuig.

De miljoenste live advertentie van HomeAway werd geplaatst door Betsy Banks Saul en bevindt zich in Crystal Beach, Florida, VS. Het vakantiehuis bevindt zich op een privélocatie bij het water, van waaruit dolfijnen te zien zijn in de Golf van Mexico, net buiten het populaire vakantieoord Clearwater. Betsy besloot het huis te verhuren om andere mensen de kans te geven net zo’n unieke vakantie te beleven zoals zij al jaren doet met haar gezin. Mensen die een verblijf in de miljoenste advertentie willen boeken, kunnen dit doen door te klikken op deze link.

Hieronder vindt u een informatief diagram over de wereldwijde inventaris van HomeAway.

*Gebaseerd op schattingen van interne gegevens en een wereldwijde klantenquête van HomeAway

Over HomeAway
HomeAway, Inc. is een bedrijf met het hoofdkantoor in Austin, Texas (VS) en is ’s werelds grootste platform voor de verhuur van vakantiehuizen. Er zijn 19 websites waarop ongeveer één miljoen betaalde advertenties van vakantiehuizen in 190 landen worden gepubliceerd. Via HomeAway bieden eigenaren en beheerders een uitgebreide selectie aan vakantiehuizen aan die reizigers fijne ervaringen en voordelen bieden, zoals meer ruimte om te ontspannen en meer privacy voor een lagere prijs dan voor een normale hotelaccommodatie. Het bedrijf maakt het ook eenvoudig voor eigenaren en beheerders om hun vakantiehuizen te adverteren en boekingen online te beheren. De portefeuille van HomeAway omvat de toonaangevende vakantieverhuurwebsites HomeAway.com, VRBO.com en VacationRentals.com in de Verenigde Staten; HomeAway.co.uk en OwnersDirect.co.uk in het Verenigd Koninkrijk; Fewo-Direkt.de in Duitsland; Abritel.fr en Homelidays.com in Frankrijk; HomeAway.es en Toprural.es in Spanje; AlugueTemporada.com.br in Brazilië; HomeAway.com.au in Australië en Bookabach.co.nz in Nieuw-Zeeland. De website voor kortetermijnverhuur in Pacifisch Azië, travelmob.com, is ook eigendom van HomeAway. HomeAway is eveneens toegankelijk vanuit andere landen: HomeAway.it in Italië, HomeAway.pt in Portugal, HomeAway.nl in Nederland, HomeAway.dk in Denemarken, HomeAway.se in zweden, HomeAway.no in Noorwegen en HomeAway.fi in Finland.