Industry Wire

Eén miljoen downloads AutoScout24-app

De app van AutoScout24 is al een miljoen keer gedownload in Nederland. Deze mijlpaal past in de trend dat mobile devices steeds belangrijk worden bij het zoeken naar een tweedehands auto. Sinds mei dit jaar is het aantal bezoekers aan AutoScout24 via mobiel zelfs hoger dan via de website.

Ruim 55% van de downloads van de AutoScout24-app is voor een iOS-device, 40% betreft Android-downloads. Het percentage bezoekers dat AutoScout24 in Nederland verwerkt via mobiel is hoog in vergelijking met de rest van Europa. In andere Europese landen ligt dit gemiddeld namelijk op 41%.

Jurgen Vugts, algemeen directeur van AutoScout24 Nederland: “Iedereen heeft zijn eigen voorkeur voor de manier van zoeken naar een tweedehands auto. Maar we merken dat een steeds grotere groep het zoeken via hun mobiele apparaat het prettigst vindt. Tegelijkertijd zien we dat het aantal zoekopdrachten via de website niet afneemt, mobiel kannibaliseert het aantal bezoeken via de website dus niet. Wij zijn uiteraard trots op deze bijzondere mijlpaal.”

About the company

AutoScout24 de grootste online automarkt van Europa. Maandelijks bekijken ruim 10 miljoen bezoekers de site. Er staan meer dan 2 miljoen advertenties op van onder andere nieuwe auto’s, occasions en motoren. In Europa maken ongeveer 40.000 autobedrijven gebruik van AutoScout24. AutoScout24 behoort tot de Scout24-groep. Scout24 is onderdeel van Deutsche Telekom.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht