Mirabeau ontwerpt de nieuwe brand identity voor Takeaway.com

Takeaway.com, in Nederland beter bekend als Thuisbezorgd.nl, heeft in samenwerking met Mirabeau een nieuwe brand identity ontwikkeld die de komende tijd zal worden uitgerold. Het eerste onderdeel van dit redesignproject, het nieuwe Thuisbezorgd.nl-logo, is inmiddels live en visualiseert de vernieuwde identiteit van deze wereldwijde succesformule. Takeaway.com is nu vertegenwoordigd in 10 landen en groeit exponentieel. Een concreet voorbeeld daarvan is de recente overname van de Duitse concurrent Lieferando.de. Om het marktaandeel nog eens versneld uit te breiden kreeg Takeaway.com dit jaar een investering van 74 miljoen euro. “Wij geloven in een strategie die onze klant centraal stelt en het eten-bestelproces voor iedereen -overal ter wereld- makkelijker maakt” aldus Imad Quotob, Marketing Manager Takeaway.com.
De hoogste tijd dus om de merkwaarden opnieuw scherp te stellen en een daarbij passende merkidentiteit te ontwikkelen. “De vraag was helder” vertelt Eelco van Collenburg, Art Director verantwoordelijk voor dit project, “Takeaway.com had een opfrisser nodig. Het logo moest aansluiten bij de nieuwe merkwaarden (eenvoud, betrouwbaar, gemak), maar tegelijkertijd visueel verwant blijven aan het oude beeldmerk.”
De verhouding van het oorspronkelijke logo bleek in de praktijk een aantal problemen met zich mee te brengen. “Als de bezorgers op de scooter voorbij snellen, is Thuisbezorgd.nl bijvoorbeeld niet meer leesbaar” aldus Eelco. “In het design van het nieuwe logo hebben we Thuisbezorgd.nl dan ook groter kunnen maken.” Het oorspronkelijke logo met huis, vork en mes náást elkaar liet dat niet toe. Grappig detail: het nieuwe logo is iets ronder en krijgt daardoor een meer ‘eetbare uitstraling’. Ook het font moest voor de nieuwe identiteit plaats maken voor een met de hand ontworpen woordmerk.
Over waarom Takeaway.com Mirabeau in de arm heeft genomen voor dit specifieke project vertelt Imad “Mirabeau liet bij onze kennismaking een professionele, kritische blik zien. Dát en de prettige persoonlijke klik gaf de doorslag voor onze samenwerking.”
Takeaway.com onderscheidt zich door een betrouwbaar en eenvoudig bestelproces. Dat betekent bijvoorbeeld dat de klant in principe met elke betaalmethode moet kunnen betalen en via elk device moet kunnen bestellen. Het implementeren van het nieuwe logo draagt alvast bij aan een eenduidige uitstraling op alle bestelkanalen. Imad: “Onze nieuwe brand identity sluit naadloos aan bij onze strategie en dat was uiteraard ons belangrijkste doel!”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.