Geplaatst door Mirabeau

Mirabeau start nieuw bedrijfsonderdeel

Mirabeau is met ruim 200 medewerkers marktleider in de branche van internetbureau’s en bedient klanten die grotendeels of geheel afhankelijk zijn geworden van het internet. Met opdrachtgevers als KLM, Funda.nl, ING, Transavia.com en AEGON levert het bureau een zichtbare bijdrage aan het online landschap.

Business Solutions met een externe blik
De ontwikkeling van het internet heeft op diverse bedrijven een enorme impact. Transactie gerichte websites raken vele onderdelen van de organisatie en systemen. De dynamiek die gepaard gaat het met (online) bedienen van de eindklant is totaal verschillend van de conventionele IT cultuur die de interne organisatie ondersteunt. Dit zal naar verwachting van Mirabeau gaan wringen met de enorme druk die de marketingmanager ervaart vanuit zijn doelstellingen om de omzet te verhogen en marktaandeel te laten groeien. Die doelstellingen van de marketingmanager kunnen niet meer behaald worden zonder grote veranderingen in het onderliggende IT landschap.
In januari is Mirabeau met een soft launch gestart om de activiteiten binnen een apart bedrijfsonderdeel onder te brengen. Er zijn al projecten uitgevoerd voor de Nederlandse Hartstichting en in opdracht van Max Retail heeft Mirabeau Business Solutions een CRM implementatie in combinatie met een iPhone applicatie voor het Sales team en TomTom Work gerealiseerd. Nu is het de tijd om Mirabeau Business Solutions ook extern te gaan profileren.

Mirabeau Managed Services
Naast het ontwerp en de ontwikkeling van websites en online applicaties speelde Mirabeau al een nadrukkelijke rol in het beheren van online omgevingen. Sites als Funda.nl, Transavia.com en OV-chipkaart.nl worden 24 uur per dag door Mirabeau beheerd. Ook dit onderdeel van Mirabeau wordt voortaan apart gepositioneerd richting de markt. Hiermee wordt ingespeeld op de tendens dat er steeds vaker omgevingen in beheer worden genomen die door derden zijn ontwikkeld. Binnen de dienstverlening van Mirabeau Managed Services zijn ook nieuwe trends en ontwikkelingen zichtbaar. E-business is een spel geworden van stapsgewijs in hoog tempo door ontwikkelen op basis van analyse en monitoring. Diensten als Performance Management en Application Lifecycle Management worden door Mirabeau Managed Services uitgevoerd.

Mirabeau Interactive
De meest zichtbare activiteiten van Mirabeau blijven de websites en online applicaties die publiekelijk toegankelijk zijn. Deze dienstverlening gaat verder onder de noemer Mirabeau Interactive. Ook in deze tak is het noodzakelijk om de expertise steeds duidelijker te profileren. De vraagstukken rondom ‘online branding’, ‘user experience marketing’ en ‘usability’ zijn volwaardige vakgebieden geworden.

Mirabeau Interactive, Mirabeau Business Solutions en Mirabeau Managed Services zijn te vinden onder specifieke websites vanaf www.mirabeau.nl