Industry Wire

Geplaatst door Store of the Future

Mixen bij Brandkids in Store of the Future

Dinsdag 23 juni opent om 19.00 uur de Store of the Future de deuren in het Haagse winkelcentrum New Babylon. De deelnemende partijen laten in de Store of the Future allerlei retail innovaties zien waarmee de consument reeds nu of in de toekomst te maken krijgt. Winkelen wordt er leuker, gemakkelijker of facinerender door. Veel van de innovaties en oplossingen hebben met technologie te maken. Webwinkel Brandkids is een van de prominente deelnemers.
Re-commerce als visie
Brandkids.nl is door de organisatie uitgenodigd omdat de innovatie van deze webwinkel voor kindermode, niet zozeer in de techniek tot uiting komt, maar juist in het omdenken t.a.v. consumeren.
Brandkids verkoopt de nieuwste collecties van tientallen kindermode merken, maar stelt de consument ook in de gelegenheid om kleding die niet meer past via het platform van Brandkids te verkopen. Een vorm van re-commerce waardoor de klant de meerwaarde die besloten ligt in kwalitatief hoogwaardige merkproducten optimaal benut. Merkkleding blijft langer mooi en behoudt een waarde. Consumenten die via Brandkids hun overbodig geworden kleding verkopen, ontvangen daarvoor 20% – 30% van de oorspronkelijke nieuwprijs. Brandkids zorgt voor de financiële afwikkeling en verlangt van de verkoper een vergoeding van slechts € 0,99.
Mix en match, oud met nieuw
Volgens Brandkids is het niet meer van deze tijd om consumenten alsmaar de nieuwste collecties proberen te verkopen. Juist het mixen van nieuwe kledingstukken met tweedehands kleding, past in de tijdgeest en sluit aan bij de behoefte van de ouders. Het is beter voor het gezinsbudget en levert een positieve bijdrage aan het milieu.
Naast de nieuwste collectie van zo’n 50 kindermode merken, fungeert Brandkids.nl ook als een platvorm voor ouders die overbodige kinderkleding willen verkopen tegen een vaste prijs. Men hoeft dus niet te onderhandelen en talloze mails te beantwoorden. De klanten van Brandkids worden in de gelegenheid gesteld een mix te kopen van de nieuwste collecties en 2e hands kinderkleding. Alles kan in één winkelmandje en wordt centraal afgerekend.
Style spinner
Inspiratie, fun en interactie zijn van wezenlijk belang om het consumenten naar de zin te maken, te binden en te boeien. Dat geldt ook voor online retailers vindt Brandkids.nl Op de website laat met dit o.a. tot uiting komen door de inspirerende eigen fotografie, maar ook middels een inspiratie pagina, vol met filmpjes en beeldmateriaal.
In the Store of the Future introduceert Brandkids.nl de Style Spinner. Een spel waarbij men outfits kan mixen bestaande uit nieuwe collecties en 2e hands kledingstukken. Wie de perfecte set tot stand weet te brengen wint een waardebon van € 50,-.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht