Mobiel.nl kiest BetterMatter

Voor de doorvertaling van de merkstrategie naar videocontent kiest Mobiel.nl voor een samenwerking met contentmarketingbureau BetterMatter.
De wens van Mobiel.nl om onderscheidend te zijn als het gaat om het delen van productspecifieke eigenschappen van telefoons en abonnementen en deze laagdrempelig en vermakelijk te presenteren aan haar (potentiële) klanten is door BetterMatter vertaald naar het concept “De klant, de keuze”.
In de eerste videoserie komen klanten die zelf bewust voor een bepaalde smartphone hebben gekozen aan het woord. Zij geven een inkijkje in wat voor hen belangrijk is bij de keuze van de telefoon, hoe zij deze in de praktijk ervaren en waar de telefoon toe in staat is. Om de week verschijnt er een nieuwe aflevering via de eigen kanalen van Mobiel.nl. Verdere distributie vindt plaats via gerichte advertentie-inzet.
De eerste aflevering staat vanaf vandaag (27 aug) online en is hier te bekijken: https://youtu.be/JWNLXLLBYY8
Maarten Roomer, Marketing Director Mobiel.nl: “Naast onze spot en non-spot inzet kiezen we nu ook bewust voor contentmarketing. Het versterkt ons verhaal over wie we zijn, wat we doen en waar voor we staan.
Samen met BetterMatter hebben we de productreview een ander gezicht gegeven. Niet de expert, maar de klant aan het woord.”
Jan Paul de Wildt, managing director BetterMatter: “Op zoek naar het beste content format trok vooral onze aandacht dat alles er bij Mobiel.nl op gericht is om de klant slim zelf de juiste keuze te laten maken. Ze groeien hard in de zelfbewuste doelgroep die vaak om specifieke redenen voor een bepaalde toestel/abonnementscombinatie kiest. Klanten die heel goed zelf aan anderen kunnen vertellen waarom ze juist voor dat ene toestel en/of abonnement hebben gekozen. Twee verschillende klanten met verschillende keuzes in één review tegen elkaar afzetten, zorgt voor een snel en levendig productreview format boordevol praktische informatie.”
BetterMatter
Contentmarketingbureau BetterMatter is in 2018 gelanceerd als het zusterbureau van activatiebureau Kumpany. Het bureau verzorgt strategie, creatie en productie van alle denkbare vormen van video content.
MOBIEL.NL
Mobiel.nl begon 18 jaar geleden als Studentmobiel. Maart 2016 onderging het bedrijf de naamsverandering naar Mobiel.nl. Vandaag de dag bedienen zij zo’n 10% van de consumentenmarkt met een breed aanbod van nagenoeg alle providers en toestellen. Voor meer informatie: mobiel.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.