Industry Wire

Geplaatst door Mollie

Mollie gaat samenwerking aan met Recharge om eersteklas subscription-oplossing aan te bieden

Amsterdam, 7 april 2022 – Mollie, een van de snelst groeiende betalingsverwerkers in Europa, kondigt vandaag de samenwerking aan met de toonaangevende subscription-management-oplossing Recharge. Samen bieden zij een API-first, end-to-end abonnementenoplossing aan met ondersteuning voor terugkerende betalingen en abonnementenbeheer. De samenwerking levert baanbrekende innovatie voor op abonnementen gebaseerde e-commerce bedrijven. De abonnementenoplossing is nu beschikbaar in alle landen waar Mollie actief is.

Recharge’s API maakt de integratie van terugkerende betalingen mogelijk in zelfstandige webshops, in platformen als Magento en WooCommerce, en binnenkort ook in andere e-commerce platformen. Ondernemers zullen een subscription-programma snel kunnen integreren en op maat aanpassen, met opties als het toevoegen van eenmalige producten, het beheren van terugkerende aankopen, het overslaan van leveringen of het wijzigen van productspecificaties. Ondernemers kunnen ook niet-verwerkte-betalingen automatisch opnieuw aanbieden en via de Recharge-interface kunnen ze slimme aanmanings- en terugbetalingsworkflows automatiseren.

De integratie biedt ondernemers niet alleen een ongekende ondersteuning, ze verbetert ook de ervaring van klanten via abonnementen. Klanten kunnen hun abonnementen beheren via een gepersonaliseerde portal voor abonnementenbeheer. Ondernemers kunnen gepersonaliseerde meldingen sturen om consumenten controle te geven en op de hoogte te houden. Ook beschikken ze over realtime analyses van hun omzet, hun klanten en de abonnementen, waardoor ze de behoeftes van hun klanten beter kunnen begrijpen en hierop inspelen.

Ken Serdons, Chief Commercial Officer bij Mollie: “We zijn erg enthousiast dat we samen met Recharge ondernemers de mogelijkheid kunnen bieden om op een eenvoudige manier een volledige oplossing voor abonnementenbeheer te implementeren. Naadloze en eenvoudige betalingen via recurring-ecommerce zorgen voor een toename van de lifetime-value en de gemiddelde orderwaarde. In een tijd van nooit eerder geziene e-commerce groei en ambitie, zijn we in staat om de verwachtingen van de klant in te lossen en te overtreffen.”

“Wat we zien is een aanhoudende impuls in de richting van modular commerce,” zegt Oisin O’Connor, CEO en medeoprichter van Recharge. “De samenwerking met Mollie stelt ons in staat om e-commerce bedrijven te blijven ondersteunen in hun behoeften en hen de meest optimale oplossing te bieden voor terugkerende betalingen en abonnementenbeheer.”

Voor meer informatie of voor aanmeldingen voor deze dienst, kan je hier terecht.

###
Over Mollie
Mollie is een pionier in de betaalindustrie en een van Europa’s snelst groeiende payment service providers (PSP). Het bedrijf, opgericht in 2004, faciliteert ondernemingen om te schalen en te groeien door middel van een gebruiksvriendelijke betalings-API die meerdere betaalmethoden aanbiedt. Mollies missie is om complexe financiële diensten te vereenvoudigen en zo ’s werelds meest geliefde PSP te worden.

Mollie heeft meer dan 130.000 klanten in Europa, telt internationaal meer dan 700 medewerkers en heeft kantoren in Amsterdam, Lissabon, Londen, Parijs en München.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht