Geplaatst door Moneybird

Moneybird biedt ondernemers rente op alle betaalrekeningen

Klanten van het boekhoudpakket Moneybird die gebruikmaken van de geïntegreerde zakelijke rekening krijgen als eerste in Nederland substantiële rente op hun betaalrekening.

Moneybird, een online boekhoudpakket met geïntegreerde betaalrekening voor zzp’ers en mkb’ers, biedt ondernemers vanaf maart 2024 1,8% rente. Dit geldt voor alle rekeningen, dus zowel voor de betaal- als spaarrekeningen. Dit renteaanbod past binnen de missie van Moneybird om het ondernemers makkelijker te maken, zodat ondernemers met de innovatieve software van Moneybird veel meer voor elkaar krijgen in minder tijd.

Edwin Vlieg, oprichter van Moneybird: “Bij slimme financiën hoort ook: geen omkijken hebben naar een goede rente. Waarom zou een ondernemer continu geld naar spaarrekeningen moeten overschrijven om er rente over te krijgen? Wij vinden dat dit een stuk makkelijker kan. Bij Moneybird kun je je bankzaken naadloos koppelen aan je boekhouding. Daar komt nu dit renteaanbod bij voor alle rekeningen, zodat jij als ondernemer kan focussen op waar je goed in bent: verder bouwen aan je bedrijf.”

De rente wordt aangeboden bij elke Moneybird-betaalrekening. Daarbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen de betaal- en spaarrekeningen. Als de klant tien betaalrekeningpotjes heeft, dan krijgt hij ook rente bijgeschreven op al deze potjes. Het maakt Moneybird niet uit hoe groot of klein de onderneming is: de ‘slimme rente’ is voor iedereen. Moneybird kiest daarmee voor een andere aanpak dan traditionele banken, die vaak alleen rente bieden op spaarrekeningen.