Geplaatst door Mood Media

Mood Media lanceert wereldwijde Centre of Excellence-divisie

Almere, 12 augustus 2020 – Mood Media, wereldwijd marktleider in mediaoplossingen om de klantbeleving te verbeteren, start vandaag met het Centre of Excellence (COE). Deze mondiale divisie bestaat uit diverse experts in verschillende sectoren en is samengesteld om strategisch advies en maatwerkoplossingen te bieden aan retailers, hospitality, gezondheidszorg, auto-industrie en recreatiebedrijven over de hele wereld.

Verlies van 1785 miljard
Internationaal marktonderzoeksbureau Forrester [1] voorspelt dat de wereldwijde retailomzet als gevolg van de coronaviruscrisis met gemiddeld 9,6 procent daalt in 2020. Dat komt neer op een verlies van 1785 miljard euro. En het kan vier jaar duren eer dit hersteld is tot het niveau van voor de coronacrisis. Bovendien verwacht Forrester dat de non-food retail met 20 procent krimpt. Nu retailers kampen met aanhoudende belemmeringen en zorgelijke vooruitzichten, zet Mood Media het Centre of Excellence in om deze problemen het hoofd te bieden.

Het COE gaat zich richten op het toepassen van nieuwe inzichten in marktontwikkelingen en consumentengedrag, zodat klanten daar een zakelijk voordeel uit kunnen halen. Met dit doel voor ogen zal het Centre of Excellence-team bestaan uit strategische researchers die consumententrends signaleren en interpreteren, thought leaders, conceptdesigners en tech-experts. De service wordt beschikbaar voor alle klanten wereldwijd.

Oplossingen voor veranderende wereld
Linda Ralph, voorheen Vice President van International Business Development bij Mood Media, krijgt als Senior Vice President de leiding over het Centre of Excellence. Zij coördineert de drie expertiseafdelingen van de divisie: Creative Vision, Solution Design en Experience Optimisation. Deze afdelingen zijn nauw met elkaar verbonden dankzij strategische leads die intensief samenwerken om tot de beste oplossingen te komen voor de veranderende wereld.

De expertisegebieden van het COE zijn onder meer:

• Transformatie van merkbeleving
  •  Ervaringsgerichte merkbetrokkenheid
  • Holistisch oplossingsontwerp – een gestroomlijnd huwelijk tussen creativiteit en technologie
  • Snel en behendig reageren

Linda Ralph, SVP van Mood Media’s Centre of Excellence: “De wensen en sentimenten van consumenten zijn veranderd sinds ze weer fysieke winkels en openbare ruimtes kunnen bezoeken. Het is daarom noodzakelijk dat merken en bedrijven hen optimale customer experience-oplossingen bieden. Deze moeten ervoor zorgen dat consumenten zich prettig, veilig en geïnspireerd voelen. Door experts van het hoogste niveau samen te brengen, wordt het Centre of Excellence een waardevolle bron voor het ontwikkelen van op maat gemaakte oplossingen, om de bedrijfsdoelstellingen van onze klanten wereldwijd te ondersteunen.”

EINDE BERICHT