Mood Media en Shazam kondigen mobiele-marketingoplossing ‘Shazam In-Store’ aan

Mood Media en Shazam kondigen mobiele-marketingoplossing ‘Shazam In-Store’ aan Bedrijfseigen, op locatie gebaseerde app-technologie voor een betere winkelervaring
Mood Media Corporation, wereldwijd marktleider op het gebied van In-Store experience design, kondigt vandaag de nieuwe samenwerking met Shazam aan. Onderdeel van deze samenwerking is de officiële introductie van Shazam In-Store. Dit is een op locatie gebaseerd product voor mobiele marketing, waarin de kracht van Shazam, een van de populairste apps ter wereld, met die van de Presence-technologie van Mood is gecombineerd.
Shazam-In Store maakt deel uit van de bredere expansiestrategie van Shazam op het gebied van omgevingen voor consumenten. Het product is in de bestaande Shazam-app geïntegreerd en biedt merken de mogelijkheid om in contact te komen met de ruim 100 miljoen maandelijks actieve gebruikers van Shazam. Het maakt als eerste gebruik van het Presence-signaal van Mood. De app maakt verbinding met het mobiele apparaat van de consument met behulp van een onhoorbaar digitaal watermerk via de muzieksystemen van de detailhandelaar. Om verbinding te kunnen maken, moet de klant eerst de Shazam-app activeren, zodat een muzieknummer of audiobericht kan worden geïdentificeerd. De app herkent vervolgens het watermerk en stuurt de gewenste informatie van een muzieknummer en gerichte inhoud van het bedrijf rechtstreeks naar het mobiele apparaat van de klant.
“Dit is een interessante ontwikkeling binnen de branche, aangezien interactieve strategieën voor mobiele marketing tot op heden een dure aangelegenheid waren en klanten apps te weinig gebruikten”, zegt Claude Nahon, president van Mood Media International. “Dankzij het grote aantal gebruikers van Shazam kunnen merken nu meer klanten bereiken via Shazam In-Store.”
“Shazam In-Store is gebaseerd op de magie van Shazam. Gebruikers krijgen met één druk op de knop toegang tot gerichte interactieve inhoud van detailhandelaren en merken. Ze hoeven er niet naar te zoeken of het in te typen”, aldus Rich Riley, chief executive officer van Shazam. “Detailhandelaren kunnen het Shazam-platform gebruiken om hun klanten lokale mobiele belevingen te bieden.”
Office Depot, Inc. past de oplossing momenteel toe in al haar Office Depot- en OfficeMax-winkels in de VS.
“Office Depot, Inc. gelooft in de kracht van technologie. Mobiele apparaten zijn een verlengstuk van de ervaring die wij klanten in de winkel en online bieden”, vertelt Emery Skolfield, senior director Digital Marketing bij Office Depot, Inc. “Dankzij Shazam en Mood Media kunnen we op een nieuwe, eenvoudige manier met onze klanten in de winkel verbinding maken en communiceren.”
Mood kondigde begin september 2014 de eerste fase voor implementatie van de Presence-technologie aan. Het signaal wordt op dit moment op meer dan 175.000 locaties toegepast.Ga voor meer informatie over Presence en Klik hier voor een demo van de op maat gemaakte Shazam In-Store-app-ervaring
####
Over Mood Media Nederland
Mood Media Nederland is onderdeel van Mood Media Corporation (TSX:MM/LSE AIM:MM) dat mondiaal leider is op het gebied van beleveniscreatie. In Nederland is Mood toonaangevend adviseur en ontwikkelaar van instore marketingconcepten voor het retail en hospitality-segment. Door gebruik te maken van muziek-, beeld- en geurtechnieken in winkels en horecagelegenheden, wordt de merkbeleving van klanten positief beïnvloed en de verkoop gestimuleerd. De diensten van Mood bieden retailers de mogelijkheid om in te spelen op markttrends en aankoopbeslissingen van kopers en gasten te beïnvloeden.
Mood Media is van oorsprong een Canadees bedrijf en heeft in meer dan 40 landen een toegewijd team van specialisten in audio- en beeldmedia die in samenwerking met meer dan 500.000 wereldwijd actieve retailketens de meest invloedrijke winkelomgeving creëren. Meer informatie over Mood: www.moodmedia.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.