Mothercare kiest Manhattan Supply Chain Commerce oplossingen voor ondersteuning wereldwijd multichannelprogramma

Manhattan Associates (NASDAQ: MANH), wereldwijde aanbieder van Supply Chain Commerce oplossingen, heeft vandaag bekendgemaakt dat het Mothercare gaat ondersteunen om haar klanten wereldwijd de beste multichannelervaring te bieden.
De wereldwijde retailer, gericht op ouders en jonge kinderen, gaat de Supply Chain Commerce oplossingen van Manhattan inzetten om haar klanten nog snellere en gemakkelijkere leveringsopties te bieden.
De oplossingen van Manhattan stellen Mothercare in staat om winkelvoorraden beschikbaar te maken voor online verkoop en klantprocessen te verbeteren. Hierdoor worden leveringsopties, zoals express click and collect en ship from store, versneld.
“Deze strategische, wereldwijde investering in de oplossingen van Manhattan gaat ons helpen om onze dienstverlening te transformeren”, zegt Matt Stringer, chief operating officer bij Mothercare. “We breiden onze mogelijkheden uit om klanten de best mogelijke multichannelervaring te bieden, zodat onze klanten krijgen wat ze willen, wanneer ze dit willen en hoe ze dit willen.”
“We hebben Manhattan als partner gekozen om ons bij deze uitdaging te ondersteunen. Het bedrijf levert bewezen oplossingen en beschikt over verregaande ervaring met multichannelretailing. Dit geeft ons het vertrouwen dat zij de aangewezen partner zijn om ons de komende jaren te ondersteunen bij onze verdere groei”, voegt Stringer toe.
“In de huidige omnichannelwereld is klantenservice de onderscheidende factor voor retailers”, aldus Pieter Van den Broecke, managing director Central Europe bij Manhattan Associates. “Het bieden van volgende dag levering volstaat niet langer voor de hedendaagse consument. Door onze oplossingen te implementeren zal Mothercare in staat zijn om zicht in de supply chain te krijgen en fulfilmentmogelijkheden te optimaliseren. Hierdoor kan Mothercare een grotere verscheidenheid aan leveringsopties bieden, waardoor aan de huidige behoefte van consumenten wordt voldaan.”
Na een competitieve selectieprocedure heeft Mothercare gekozen voor Manhattan’s Distributed Order Management (DOM) en Store Inventory en Fulfilment (SIF) oplossingen. De keuze is gevallen op Manhattan vanwege de supply chain commerce-visie van het bedrijf en de mogelijkheid om op korte termijn te leveren. De implementatie wordt naar verwachting begin 2015 afgerond.
Blijf op de hoogte van het nieuws over producten, klanten en partners van Manhattan Associates via Twitter en Facebook
Over Mothercare
Mothercare is de leidende, wereldwijde retailer voor ouders en jonge kinderen. Het bedrijf is actief in 60 landen met 1.300 winkels wereldwijd. De Groep bestaat uit twee retailmerken: Mothercare en Early Learning Centre. De Groep streeft ernaar om een digitaal gedreven bedrijf te zijn met moderne winkels die stijl, kwaliteit, innovatieve producten en geweldige service aan klanten wereldwijd biedt.
Over Manhattan Associates
Manhattan Associates maakt supply chains ‘commerce-ready’. Alle verkooppunten worden samengebracht, zodat u ‘ready to sell’ en ‘ready to execute’ bent. Of het nu uw winkel, uw netwerk of uw fulfilmentcenter betreft, wij ontwerpen, bouwen en leveren toonaangevende oplossingen die zowel aan uw groei als aan uw winstgevendheid bijdragen. Door sales aan de voorkant naadloos te verbinden met supply chain efficiëntie aan de achterkant, zorgen onze software, platformtechnologie en ervaring ervoor dat onze klanten commerce-ready zijn – zodat zij klaar zijn om de vruchten te plukken van de omnichannelmarkt. Meer informatie vindt u op: www.manh.nl.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.