Industry Wire

Geplaatst door Move4Mobile

Move4Mobile en M2mobi samen grootste NL mobile agency

Move4Mobile en M2mobi worden samen Nederlands grootste mobile agency. De fusie creëert een mobiel power house dat zich richt op verdere verovering van de internationale markt. Het gezamenlijk portfolio bevat nu al spelbepalende klanten als Quintet Private Bank, G-Star, ENGIE, Rabobank, Timing, Univé, Ahold, SNS en internationale vliegvelden als die van Hong Kong en Dubai.

Voor verreweg de meeste ondernemingen zijn mobiele applicaties nu een cruciale voorwaarde voor zakelijk succes. Steeds meer van hen volgen bovendien een mobile first strategie. De vraag naar gespecialiseerde bureaus die in staat zijn hoogwaardige mobiele ervaringen op geavanceerde digitale platformen te ontwikkelen neemt daardoor steeds verder toe. Met ruim 130 medewerkers en kantoren in Amsterdam en Zwolle spelen Move4Mobile en M2mobi daar nu samen op in.

Schaalgrootte en expertise
Door de fusie van Move4Mobile en M2mobi ontstaat een speler met de schaalgrootte en expertise die de mobiele ambities van grote nationale en internationale spelers kan realiseren. “Klanten als Ahold, Quintet Private Bank of ENGIE vragen om steeds grotere teams met experts die nu al buitengewoon lastig te vinden zijn”, vertelt CEO Robert Kosse. “Die experts bind je alleen aan je organisatie met een doorlopend aanbod van zeer uitdagende en diverse projecten. Als Nederlands grootste native app developer garanderen wij dat aanbod voor nu en in de toekomst.”

Gepersonaliseerde experiences
Kosse signaleert een duidelijk trend waarbij grote organisaties steeds meer datastromen en contentbronnen mobiel willen samenbrengen. “Zo brengen we in apps voor internationale vliegvelden als Hong Kong, Dubai en Dallas Fort Worth niet alleen talrijke data over vluchten en boekingen samen, maar bijvoorbeeld ook mogelijkheden om aankopen te doen, parkeerplekken te reserveren of de check-in balie met de kortste rij te vinden. Het naadloos samenbrengen van zo’n gepersonaliseerde airport experience vereist heel veel gespecialiseerde kennis en ook creativiteit.”

Domeinexpertise
Om een complete mobiele ervaring te creëren wordt ook domeinkennis volgens Kosse steeds belangrijker. “Je moet de specifieke uitdagingen van je klanten daarvoor écht goed begrijpen”, stelt hij. “Dat geldt zowel voor hun zakelijke uitdagingen als de behoeftes van de eindklant. Verder is domeinkennis ook cruciaal voor het samenbrengen en analyseren van grote datastromen. Door onze fusie brengen wij een grote hoeveelheid domeinkennis op het gebied van onder meer finance, consumentenmerken, de energiemarkt, digitale dienstverlening en eCommerce platformen samen.”

Nieuwe directie
Beide bedrijven werken tot de zomer onder eigen naam. De nieuwe directie bestaat uit Robert Kosse (CEO), Stephan van Leeuwen (CFO) en Jan Gerard Gerrits (Corporate Development). Commercieel directeur Paul Fellinger van Move4Mobile krijgt die functie ook bij M2mobi. Herbert Bosscher is de nieuwe Managing Director van Move4Mobile, Mike Smolders krijgt die functie bij M2mobi.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht