Mr.Brand voorziet Eurofiber van nieuw logo

Maarssen, 2 oktober 2019 – Eurofiber heeft een nieuw logo. De toonaangevende exploitant van glasvezelinfrastructuur koos voor een beeldmerk dat recht doet aan zowel zijn geschiedenis als ambities. Reclame- en designbureau Mr.Brand tekende voor het ontwerp.
‘Eurofiber is een bedrijf dat inmiddels al bijna twintig jaar bestaat, maar dat nog steeds het karakter heeft van een start-up: innovatief, eager, gericht op groei en met zowel een zware technische als commerciële insteek’, vertelt Armand Rouw, directeur Corporate Communicatie van Eurofiber. ‘En tegelijk zijn we inmiddels ook volwassen geworden. Het netwerk maakt deel uit van de vitale infrastructuur van Nederland en België en duizenden bedrijven en organisaties in de zorg, onderwijs en de overheid zijn elke dag voor hun cruciale processen afhankelijk van onze diensten’.
John Robin Smith, managing director van Mr.Brand: ‘Wij wilden die beide elementen laten terugkomen in het nieuwe logo. We wilden een beeldmerk ontwerpen dat past bij het Eurofiber van nu.’ Hij vervolgt: ‘De olifant staat al sinds de oprichting in het logo. Het staat voor de geschiedenis, de kracht en het bestaansrecht van Eurofiber. Dit is een kenmerkend element en het is terecht dat Eurofiber dit per se terug wilde zien in een nieuw ontwerp. Wel hebben we hem een modern uiterlijk gegeven en hem van dynamiek voorzien.’
Een andere verbetering is de leesbaarheid. Smith: ‘We hebben gekozen voor een meer duidelijke en moderne letter. Het vorige logo had een sterke link met het glasvezelnetwerk, en dat was destijds ook logisch. Maar nu Eurofiber steeds meer staat voor digitale connectiviteit in bredere zin, hoeft die link niet meer zo nodig in het logo en hebben we gekozen voor een aansprekend, leesbaar woordbeeld.’
Over Eurofiber
Eurofiber exploiteert sinds 2000 hoogwaardige digitale open infrastructuur. Met ons eigen glasvezelnetwerk en datacenters bieden we bedrijven, overheden en non-profit organisaties toekomstvaste, slimme en open cloud- en connectiviteitsoplossingen. Klanten hebben de vrijheid om zelf de diensten, toepassingen en aanbieders te kiezen die ze nodig hebben. Zo kunnen ze het innovatiepotentieel in de digitalisering ten volle te benutten. Naast het uitgebreide glasvezelnetwerk in Nederland en België en eigen datacenters in Nederland bieden we ook oplossingen voor interconnectiviteit tussen bijna alle hoogwaardige carrier neutrale datacenters in de Benelux. Eurofiber legt hiermee het fundament onder de digitale samenleving. De Nederlandse overheid heeft Eurofiber dan ook de status toegekend van ‘vitale infrastructuur’.
Eurofiber heeft sinds 2000 ruim 31.000 kilometer glasvezel gerealiseerd en breidt dit wekelijks met gemiddeld 40 kilometer uit. Het beschikt over vijf eigen datacenters. De dienstverlening van het bedrijf is ondergebracht in vijf bedrijven: Eurofiber Nederland, Eurofiber België, Dataplace, UNET en DCspine. Eurofiber.com
Over Mr.Brand
Mr.Brand™ is een premium economy reclame- en designbureau. We leveren full service A-merk kwaliteit voor een scherpe prijs met 100% klant tevredenheid garantie. Als nieuwe generatie bureau organiseert Mr.Brand de samenwerking vanuit het merk als een grote optelsom; van eigen mensen – bijvoorbeeld interne studio – vaste leveranciers en nieuw bloed. We brengen experts aan tafel en selecteren samen met de klant de juiste persoon per project zonder de overhead, creatieve strijd tussen bureaubelangen. Het mag niet uitmaken of iemand freelance of ergens in vaste dienst is, als het maar echt de juiste mensen zijn. Wij zijn er om gezamenlijk één totale merkbeleving te creëren van een spraakmakende belofte tot realisatie in commercials, websites, advertenties, mediastrategie, -planning & -inkoop, verpakkingen, jaarverslagen, rapporten, winkels, kantoorinrichting en arbeidsmarktcommunicatie. Mrbrand.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.