Geplaatst door Music Circle

Music Circle meest milieuvriendelijke muziek webshop

Breda, 7 december 2021 – Vanaf 1 december 2021 is Music Circle (musiccircle.nl) officieel live als webshop voor muziekinstrumenten en pro audioapparatuur. Music Circle onderscheidt zich door significant minder het milieu te belasten dan tot nu toe gebruikelijk in de markt.

In de zomer van 2021 is Music Circle opgericht door basgitarist Pieter Smits. Tijdens interim management opdrachten in de muziekindustrie viel het hem op dat er nog veel te winnen viel op het gebied van milieubelasting en goede klantenservice en zo ontstond het idee voor de Music Circle webshop.

Milieuvriendelijk
Om te besparen op CO2-uitstoot en verpakkingsmateriaal is gekozen voor het concept van dropshipping als basis: bestelde producten worden rechtstreeks van distributeurs naar de klanten van Music Circle verzonden. Omdat hiermee een transportstap wordt overgeslagen maakt dit Music Circle meteen de meest milieuvriendelijke online muziekwinkel in de markt.

Hoge Service
Pieter Smits, oprichter van Music Circle: “Alleen milieuvriendelijk zijn is niet genoeg. Door mijn jarenlange ervaring in de transport en logistiek weet ik dat vooral door perfecte service klanten lang aan je verbonden blijven. Timing is alles daarin en dus garandeert Music Circle binnen een dag antwoord op alle vragen en oplossingen voor ieder probleem.”

Groot assortiment
Bijkomend voordeel van de directe verbinding met distributeurs is dat er bijzonder veel verschillende producten per merk verkrijgbaar zijn: niet alleen de meest gangbare, hardlopende items maar ook de meer bijzondere producten die niet iedere dag verkocht worden.

Veel voordeel
Natuurlijk biedt Music Circle ook gratis bezorgen vanaf €50,-, een geld terug garantie en een scherpe prijs. Loyale klanten krijgen daar bovenop nog extra voordelen via hun klantenaccount.

Gesteund door toonaangevende distributeurs in de muziekindustrie is Music Circle in op 1 december 2021 gelanceerd met meer dan 170 kwaliteitsmerken. Omdat Pieter zelf bassist is zijn er natuurlijk veel kwalitatieve bas-merken te vinden op Music Circle zoals: Mark Bass, Aguilar, EBS, Ashdown, Hartke, G&L, Godin, Sterling by Music Man, Rickenbacker, Takamine, VHT, MXR, Way Huge en Dunlop.

Uiteraard is de selectie van merken in andere categorieën ook veelbelovend. Voor 2022 worden meer leveranciers aangesloten voor een nog grotere en vooral milieuvriendelijke keus. Meer informatie: musiccircle.nl.