MWG introduceert drie nieuwe AMMA Awards: Digitaal bureau van het jaar, Beste datastrategie en Beste inzet van owned media

Amsterdam, 28 januari 2019 –MWG opent vandaag de inschrijving van de AMMA Awards, al 18 jaar dé mediaprijzen voor de beste campagnes, opvallendste concepten en grootste talenten. Inschrijven kan tot en met vrijdag 8 maart 17.00 uur via de online inzendmodule. Op donderdagavond 16 mei worden tijdens allOut, hét mediafestival van Nederland, de winnaars bekend gemaakt. Het event vindt plaats bij Thuishaven Amsterdam.
Om aan te sluiten op ontwikkelingen in de markt zijn dit jaar drie nieuwe inzendcategorieën toegevoegd: Digitaal bureau van het jaar, Beste datastrategie en Beste inzet van owned media.
Twee categorieën hebben een nieuwe naam gekregen: de Hans Du Chatinier-prijs heet voortaan Beste media research en de Carl Lipp-prijs is omgedoopt tot Sales representative van het jaar.
Dit brengt het totaal op 14 inzendcategorieën:
- Beste inzet van een medium
- Beste content & engagement strategie
- Beste inzet van owned media
- Beste media-innovatie
- Beste mediaperformance
- Beste datastrategie
- Beste mediastrategie
- Merk van het jaar
- Digitaal bureau van het jaar
- Mediabureau van het jaar
- Media-exploitant van het jaar
- Beste media research
- Sales representative van het jaar
- YIM Talent van het jaar
Klaartje Kuypers, voorzitter van de AMMA commissie en COO van BrandDeli licht toe: “Met de toevoeging van de nieuwe categorieën en de aanscherping van de criteria sluiten we naadloos aan op de ontwikkelingen in de markt.
Tijdens de uitreiking van de AMMA Awards op 16 mei zetten we Outstanding werk en talent in de spotlight.”
Over allOut, hét mediafestival van Nederland
Op donderdag 16 mei 2019 organiseert MWG voor de eerste keer allOut: hét mediafestival van Nederland. Het bekende congres (dat tot nu toe plaatsvond in februari) en de AMMA-uitreiking worden op deze dag samengevoegd tot een nieuw totaalconcept bij Thuishaven Amsterdam. Het dagprogramma start om 10.30 uur en bestaat uit inspirerende presentaties en interactieve break-out sessies. Futurist Patrick Dixon geeft als keynote speaker zijn blik op wereldwijde trends die van invloed zijn op de media-industrie. ’s Avonds worden de AMMA’s uitgereikt. De avond wordt afgesloten met een feest.
Over MWG
MWG is de branchevereniging van en voor mensen in de commerciële communicatie. Via events, bijeenkomsten, vakprijzen en publicaties wil MWG de mediakennis van leden en vakgenoten verbreden en verdiepen en een verbindende rol spelen tussen media, merken, content en data & technologie.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.