Geplaatst door Tiqets

Nationale winnaars van Remarkable Venue Awards van Tiqets bekendgemaakt

Amsterdam, 27 september 2022 – Vandaag, op Wereld Toerisme Dag, heeft Tiqets de nationale winnaars bekendgemaakt van de 6e jaarlijkse Remarkable Venue Awards (RVA’s). De selectie vond plaats op basis van meer dan 1.1 miljoen bezoekersreviews. Zo werden de beste musea en attracties in negen landen bekroond. Daarnaast zijn er nog twee prestigieuze juryprijzen die naar twee echt Nederlandse pareltjes zijn gegaan.

De winnende musea en attracties hebben duizenden lovende reviews gekregen van bezoekers uit de hele wereld. Rijksmuseum, geliefd bij zowel binnenlandse als buitenlandse bezoekers met 4.8 van 5 sterren, won de Most Remarkable Venue Award. Dit zijn de Nederlandse winnaars:

Most Remarkable Venue: Rijksmuseum
Best Museum: Mauritshuis
Best Attraction: THIS IS HOLLAND
Best Landmark: Keukenhof
Beste Onsite Experience: Nationaal Monument Kamp Vught

Daarnaast zijn er twee door een vakjury beoordeelde categorieën: Best Hidden Gem en Most Innovative Venue. Anouk van Eekelen, Destination Development Manager NBTC en Frederike van Ouwerkerk, Senior lecturer culture- tourism-communication aan de Breda University of Applied Sciences, kozen uit de aanmeldingen de volgende twee winnaars:

Best Hidden Gem: Escher in het Paleis
Een permanente tentoonstelling in Paleis Lange Voorhout van deze Nederlandse graficus/kunstenaar, bekend van zijn ‘onmogelijke’ kunst. Volgens de jury gaat achter de traditionele gevel van het  stadspaleis een unieke ervaring schuil waar inzicht in het leven en werken van Escher wordt gegeven. Ook was de jury zeer gecharmeerd van het feit dat het museum een programma heeft om de werken van Escher toegankelijk te maken voor mensen met een visuele beperking en daarmee inclusiviteit bevordert.

Most Innovative Venue: Museum Our-House
Nog maar vorig jaar geopend, geeft het Amsterdamse museum geeft op innovatieve wijze een kijkje in de dancecultuur. De jury is zeer onder de indruk van dit eerste electronic dance museum ter wereld waar de bezoeker wordt meegenomen op een digitale en interactieve reis door het genre. Verder merkt de jury op dat dit museum geweldig aansluit bij het DNA van Amsterdam als hotspot van de dancescene.

Ook in andere landen is er een mooie mix van zowel bekende als verrassende winnaars te zien. Zo ging in Frankrijk de Most Remakable Venue Award naar Fondation Louis Vuitton, in het VK werd Windsor Castle bekroond en in de VAE het Dubai Frame. De volledige lijst met alle nationale winnaars en meer informatie over de Remarkable Venue Awards is hier te vinden.

“Het thema voor Wereldtoerismedag dit jaar is Rethinking Tourism, iets waar wij als Tiqets dagelijks mee bezig zijn in onze missie om cultuur toegankelijker te maken. Elk van de winnaars van de Remarkable Venue Awards 2022 biedt een ervaring die de standaard zet voor de toekomst van het toerisme. We zijn zo trots om met deze locaties samen te werken en ze in het zonnetje te zetten met onze Awards”, zegt Tiqets CEO Laurens Leurink.

Nu de nationale winnaars bekend zijn, begint de volgende ronde van de Remarkable Venue Awards: de race om de titel van Global Winner. Alle nationale winnaars doen automatisch mee aan de wedstrijd om deze titel hun categorie te winnen. Dit zal worden beslist door een stemronde van consumenten tussen nu en 19 oktober.

De wereldwijde winnaars van de Remarkable Venue Awards 2022 wordt bekendgemaakt tijdens de jaarlijkse prijsuitreiking op de Tourism Innovation Summit (TIS). Voor wie niet naar Sevilla kan, is er een gratis livestream. Ga voor meer informatie over het bijwonen van het evenement, persoonlijk of online, naar: https://www.tiqets.com/venues/remarkable-venue-awards/ .

Noot voor de redactie-niet voor publicatie:
Klik hier voor de volledige RVA Press kit met foto’s en logo’s.
Voor meer informatie bel Travelproof: 0182-550531 of mail jo.maassen@travelproof.nl.

Over Tiqets
Tiqets is het online ticketplatform dat cultuur toegankelijker maakt door het voor iedereen zo eenvoudig mogelijk te maken om cultuur op te zoeken en te boeken. Vanaf de start in 2014 heeft het bedrijf miljoenen mensen laten kennismaken met musea en attracties via direct beschikbare en last-minute tickets en e-ticketing. Tiqets werkt samen met topmusea en attracties wereldwijd, maar is ook een platform voor de minder bekende, verborgen parels.

Tiqets heeft ruim 200 medewerkers die, naast het hoofdkantoor in Amsterdam, werken vanuit Seattle, Las Vegas, Orlando, Philadelphia, Londen, Kopenhagen, Parijs, Barcelona, Rome, Bangkok, Tokio en Osaka. Kijk voor meer informatie op Tiqets.com