Industry Wire

Geplaatst door Natwerk

Natwerk, Bravoure en Heldergroen aan de slag voor nieuw zakelijk energienetwerk Groendus

Reclamebureau Natwerk, digital design agency Bravoure en reclamebureau Heldergroen hebben hun creatieve krachten gebundeld voor de lancering van Groendus.

Groendus is het nieuwe zakelijke energienetwerk van Nederland dat zich richt op de verduurzaming van de energiemarkt. De drie bureaus zetten het energienetwerk met de positionering en het nieuwe online platform neer als merk van de toekomst.

Groendus is een nieuw energienetwerk, gevormd uit vijf gespecialiseerde energiebedrijven die hun krachten bundelen om de energiemarkt te vernieuwen. Het doel is om de energietransitie te versnellen. Door een vernieuwende integrale aanpak op slim besparen, zelf opwekken en direct in- en verkopen helpt Groendus zakelijk Nederland op weg naar 100% schone energie. Een belangrijke factor is het inzetten op gelijktijdigheid: de benodigde energie gebruiken op het moment dat deze wordt opgewekt bij hernieuwbare-energiebronnen. Het liefst zo lokaal mogelijk, vanaf eigen dak of ergens in de buurt.

Na het winnen van de pitch in september 2020 startte Heldergroen met een eerste opzet voor het positioneringstraject. Daarna sloten Natwerk en Bravoure aan en trokken gezamenlijk op om Groendus als merk zo strek mogelijk in de markt te kunnen zetten. Zo werd er door de twee bureaus– die al veel vaker succesvol samenwerkten – onder andere gewerkt aan de look & feel, huisstijl en website. Natwerk en Heldergroen brachten samen de positionering verder in kaart. Bravoure en Natwerk bundelden hun specialismen voor het website design. Daarnaast is de een basis gelegd voor een aantal in- en externe communicatiemiddelen.

Voor Natwerk en Bravoure voelt het als een voorrecht om iets te mogen bedenken voor een organisatie die als doel heeft om 100% schone energie voor elke organisatie te realiseren. Ze zijn dan ook trots op de samenwerking. Daantje Dammers managing director van Natwerk zegt daarover: “Het is altijd een fantastische uitdagende opdracht om aan een propositie te werken als een bedrijf nog helemaal gloednieuw is. Je moet je belofte immers nog waar gaan maken. Na het intensieve traject dat we met Groendus hebben doorlopen en alle meters die we nu al met alle partijen hebben gemaakt, zijn we ongelooflijk blij met wat we hebben neergezet. Wat ons betreft is Groendus nu al dé belofte van de toekomst.”

Anthony Thissen, oprichter en strategy director bij Bravoure, vult aan: “Groendus is een organisatie die zich echt inzet voor verandering. Daar spannen wij ons ook graag voor in. Vanuit de samenwerking en onze holistische benadering zetten we het merk met dit digitaal platform onderscheidend neer.”

Marc van Putte, CCO van Groendus: “We zijn ongelooflijk trots op hoe we ons als bedrijf deze maand hebben kunnen presenteren. Mede dankzij de inzet van Natwerk, Bravoure en Heldergroen, staat ons nieuwe merk als een huis! We zijn klaar om zakelijk Nederland te helpen sneller te verduurzamen en een start te maken richting het vernieuwen van het huidige energiesysteem. Het is mooi om het merk nu echt tot leven te zien komen.”

Over Natwerk
Natwerk is een eigenzinnig reclamebureau dat merkstrategieën ontwikkelt en doorvertaalt naar spraakmakende campagnes. Dat doen ze al sinds 2005. Door niet normaal te zijn, zetten ze mensen die normaal gesproken ‘uit staan’ voor reclame weer aan met reclame waar ze wél op zitten te wachten. Zo maken ze merken als FEBO, Desperados, Lebara en Mauritshuis succesvol op zowel brand- als sales niveau. ‘Niet normaal effectief’ noemen ze dat.
natwerk.nl

Over Bravoure
Bravoure is een digital-first strategisch bureau uit Amsterdam dat gespecialiseerd is in strategie, digital design en online platformen en ervaringen voor de culturele, event- en sportindustrie. Dit doen ze voor merken als Paradiso, Amsterdam Dance Event, ITA en Eye filmmuseum. De kracht van Bravoure ligt in het vertalen van het merk naar een digitale strategie waar merk en conversiedoelstellingen samenkomen in diverse digitale journeys en touchpoints.
bravoure.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht