Industry Wire

Geplaatst door Viagogo

Nederland bovenaan in online zoektocht WK-tickets

Bijna alle kaartjes verkocht, maar een op de zeven Nederlanders probeert het alsnog via online marktplaats

Met nog maar acht weken tot de start van het WK 2014 en de laatste kaartjes die nu worden toegewezen, proberen miljoenen voetbalfans alsnog toegang te krijgen tot een of meerdere wedstrijden op het grootste sportevenement van het jaar. Dat blijkt uit cijfers van viagogo, ’s werelds grootste ticket-marktplaats. In deze zoektocht is Nederland de Europese koploper.

Er zijn inmiddels 2,4 miljoen zoekopdrachten naar WK-kaartjes geregistreerd vanuit Nederland – wat een op zeven Nederlanders betekent – bij viagogo. Deze vraag naar tickets is vier keer hoger dan voor het WK 2010 in Zuid-Afrika.

Alle groepswedstrijden van Nederland zijn veelgevraagd, maar Nederland – Spanje is momenteel het populairst. Op de tweede plaats komt de wedstrijd Nederland – Chili, op de voet gevolgd door Nederland – Australië. De prijzen van de kaartjes voor de groepswedstrijden van Nederland starten bij euro 198,46 en lopen op naar gelang de vraag en het aanbod.

Nederland koploper
De Nederlanders hebben met hun zoektocht de leiding genomen als het Europese land met het grootste aantal zoekopdrachten in verhouding tot de bevolkingsomvang. Sinds de nederlaag het Nederlands elftal in de finale van 2010 lijken fans vastbesloten om hun team aan te moedigen naar de overwinning in 2014, want maar liefst 23 procent van alle zoekopdrachten op viagogo.nl is voor finalekaartjes.

Nu de laatste kaartjes worden toegewezen aan fans, zoeken degenen die nog geen kaartje hebben naar manieren om deze zomer naar Brazilië te gaan om hun helden te zien spelen. Dankzij viagogo\’s veilige platform kunnen fans nog steeds een kaartje scoren voor het grootste evenement van dit jaar, met nog duizenden beschikbare kaartjes voor elke wedstrijd in het toernooi op de websites van viagogo wereldwijd, waaronder bij www.viagogo.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht