Industry Wire

Nederland klaar voor contactloos betalen

Utrecht, 15 april 2014 – De introductie van contactloze betalingen in Nederland is in volle gang. Near field communication (NFC) maakt deze vorm van betalen mogelijk. Om contactloze betalingen te kunnen accepteren, zijn twee onderdelen van belang. Naast de contactloze passen die door Nederlandse banken worden uitgegeven, dienen winkeliers te beschikken over betaalautomaten met NFC-lezer. Worldline, een bedrijfsonderdeel van Atos dat is gespecialiseerd in elektronische betalingen en transactiediensten, levert deze betaalautomaten op de Nederlandse markt.

In Nederland heeft Worldline zo’n 100.000 betaalautomaten in het veld. Worldline is de enige leverancier die ook haar bestaande betaalautomaten (70.000 in totaal) kan voorzien van een NFC-lezer, zonder dat het nodig is om de automaat te vervangen. Daarnaast levert Worldline nieuwe betaalautomaten met geïntegreerde NFC-lezer (YOMANI en YOXIMO). Het bedrijf verwacht voor het einde van 2014 ruim 20.000 van deze automaten geïnstalleerd te hebben.

Standaard voor de nieuwe generatie betaaloplossingen

Om aan de groeiende vraag naar contactloze betalingen te kunnen voldoen, zijn alle nieuwe betaalautomaten die Worldline levert, uitgerust met een NFC-lezer.

“We geloven dat contactloos betalen de nieuwe norm in de Nederlandse retail is, omdat het gebruiksgemak toeneemt. Om die reden zijn alle nieuwe Worldline betaalautomaten standaard met deze technologie uitgerust,” aldus Antoine van Diem, General Manager van Worldline in Nederland en General Manager van de Technology and Products divisie. “Ik ben er dus van overtuigd dat Nederland klaar is voor contactloos betalen.”

NS gelooft in contactloze betalingen

De Nederlandse Spoorwegen, klant van Worldline voor het toepassen van betaaloplossingen, gelooft in de meerwaarde van contactloos betalen. Dirk Jan de Haan – Innovatie Manager van NS:

“Contactloos betalen wordt door onze klanten heel erg gewaardeerd. We hebben ervaren dat klanten dat vooral snel en gemakkelijk vinden.”

Betaalautomaten en Worldline

Door continue in te spelen op de feedback van klanten en industriële trends, levert Worldline betaalautomaten en toepassingen voor een brede groep klanten – desktopterminals en mobiele automaten, bemande en onbemande tankstations en financiële instellingen. Alle automaten steunen op dezelfde system-on-a-chip architectuur om snelle beveiligde transacties te verwerken. Worldline beperkt de kosten door in te zetten op software updates en beveiligingssleutels. De kwaliteit van de betaalautomaten wordt gegarandeerd door labo testen en de ISO 9001:2000 certificatie. Tot op heden heeft Worldline meer dan 850.000 betaalautomaten geïnstalleerd door heel Europa.

###

 

Over Worldline

Worldline is een mondiale speler en Europees marktleider in de markt voor zakelijke transacties en betalingsverkeer. Het bedrijf biedt ondersteuning bij het aanbieden van IT-diensten en stimuleert de winstgevende groei van haar klanten door de ontwikkeling van innovatieve hightech transactiediensten. Met ruim 40 jaar ervaring en een sterke lokale aanwezigheid is Worldline uitstekend gepositioneerd om bedrijven van elke omvang te ondersteunen en een bijdrage te leveren aan hun prestaties in een dynamische markt. Het bedrijf realiseerde een omzet van 1,1 miljard euro in 2013 en heeft wereldwijd meer dan 7.200 mensen in dienst. Voor meer informatie: www.worldline.com.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht