Industry Wire

Nederlander bespaart vooral in de winkel

Utrecht, 4 juni 2015 – Nederlanders besparen vooral op hun dagelijkse uitgaven door folderaanbiedingen (32%), in de sale shoppen (23%) of het gebruiken van kortingsbonnen (19%). Online gebruiken zij vooral vergelijkingssites (8%) en kortingsbonnen (7%). Verder kopen zij grootverpakkingen (7%) en wordt er onderhandeld over de prijs (4%). Er is een klein verschil tussen de favoriete bespaarmethodes van moeders en vaders. Moeders kopen liever in bulk en vaders hebben een voorkeur voor onderhandelen. Zo blijkt uit het Bespaaronderzoek van vouchercloud.nl.

Met een kortingsbon naar een restaurant? Geen probleem!

Een groot deel van de Nederlanders maakt gebruikt van kortingscodes, kortingsbonnen of coupons. Maar liefst 87% geeft aan wel eens een kortingscode of coupon gebruikt te hebben. 55% van hen maakt er maandelijks gebruik van, 26% wekelijks en 2% trekt zelfs dagelijks een coupon uit zijn portemonnee. Het verzilveren van kortingsbonnen is de normaalste zaak van de wereld. Slechts 12% van de Nederlanders voelt zich anders behandeld bij het gebruik van een kortingsbon. Echter, 48% voelt zich even welkom en 40% is een andere behandeling niet eens opgevallen. Iets meer dan de helft van de ondervraagden vindt de partner zelfs een held wanneer hij/zij met een kortingsbon afrekent in een restaurant.

Vrouw besteedt te veel aan kleding, man aan sport en hobby

Mannen vinden dat hun partner te veel uitgeeft aan kleding en schoenen (26.14%) of persoonlijke verzorging (17.42%). Vrouwen vinden juist dat hun wederhelft te veel besteedt aan hobby en sport (27.4%) of aan witgoed en elektronica (14.9%). Beide kampen vinden dat de ander te veel uitgeeft aan boodschappen. En dat terwijl daar de meeste kortingscodes, kortingsbonnen of coupons voor gebruikt worden.

 

Nederlanders gebruiken massaal spaarkaarten

Veel Nederlanders hebben op z’n minst één spaarkaart, maar liefst 93%. Ongeveer de helft van de respondenten heeft 2 tot 4 spaarkaarten van de favoriete ketens. De meeste mannen hebben 2 spaarkaarten in hun bezit (23%), de meeste vrouwen tellen 4 spaarkaarten in hun portemonnee (18%). Nederlanders betalen, hoe dan ook, liever niet teveel. 81% van de Nederlanders zegt nog steeds coupons uit te knippen en kortingsbonnen te gebruiken wanneer zij miljonair zijn.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht