Industry Wire

Nederlanders al vroeg van start met inkopen voor de feestdagen

Amsterdam, 20 november 2014 – De feestdagen komen er weer aan dat betekent uiteraard ook weer op jacht naar het perfecte cadeau. Uit onderzoek van MasterCard naar winkelgedrag tijdens de feestdagen blijkt dat mensen gemiddeld bijna vijf uur bezig zijn met het uitzoeken, bedenken en kopen van cadeautjes voor Sinterklaas en Kerst. Mensen verwachten dit jaar gemiddeld €200 uit te geven aan Sinterklaas- en Kerstcadeaus. Ook beginnen mensen verrassend vroeg met winkelen: bijna één derde (32,2%) begint meer dan drie weken van tevoren met het kopen van cadeaus. Vooral het opdoen van inspiratie lijkt veel tijd te kosten. Om mensen te helpen inspiratie op te doen én tijd en geld te besparen lanceert MasterCard ‘Selected by MasterCard’, een online inspiratieplatform waar cadeaukenners zoals Hilmar Mulder en Erwin van der Zande cadeautips geven.

Selected by: online inspiratieplatform

Uit het onderzoek blijkt ook dat vooral het uitzoeken van een geschikt cadeau voor je partner moeilijk is.  ‘Selected by MasterCard’ is ideaal om online shoppers inspiratie en gemak te bieden, met speciale kortingen voor kaarthouders. In het online magazine geven vier lifestyle kenners cadeautips om je te inspireren tijdens de feestdagen:  Erwin van der Zande, uitgever van techplatform Bright, Fred van Leer, één van Nederlands bekendste stylisten en stijlkenners, Hilmar Mulder, hoofdredacteur van ELLE, hét modemagazine van Nederland, en Anne de Buck, auteur van weblog Your Little Black Book! De komende maand zullen deze cadeaukenners op hun blogs en social mediakanalen tips geven en de verhalen vertellen achter de populairste cadeaus van 2014. Er is dus geen reden om deze Kerst met een goudvis of anti-rimpelcrème bij je schoonmoeder aan te komen!

Voordelen online winkelen
Uit het onderzoek van MasterCard bleek dat 21% van de respondenten uitsluitend cadeautjes in de winkel koopt en nog eens 44% de meeste cadeaus in de winkel koopt. Slechts 6,5% zegt voornamelijk of alleen cadeaus online te kopen. Online shoppen neemt wel behoorlijk toe. Thuiswinkel.org verwacht dat het aantal online aankopen voor Sinterklaas dit jaar 20% hoger zal liggen dan vorig jaar. Hoewel mensen graag gaan winkelen voor de gezelligheid en om inspiratie op te doen heeft online winkelen zo zijn voordelen: consumenten kunnen gemakkelijk verschillende kortingen vergelijken, hebben keuze uit een groter assortiment, en webwinkels zijn altijd open. Mensen die niet dicht bij een stadscentrum of winkelstraat wonen hoeven niet te reizen om leuke en originele cadeaus te kunnen kopen. Een andere veel genoemde reden voor mensen om online cadeaus te kopen is dat ze zich niet in de menigte hoeven te begeven.

Voordelen creditcards

Uit het onderzoek van MasterCard kwam ook naar voren dat 18% de voorkeur geeft aan betalen met de creditcard. Betalen met een creditcard biedt immers meerdere voordelen boven andere online betaalmiddelen. Zo is alles wat je met een creditcard koopt verzekerd tegen bijvoorbeeld schade, diefstal of verlies. Ook biedt een creditcard geldteruggarantie als een aankoop bijvoorbeeld niet of verkeerd geleverd wordt. Ten slotte geeft een creditcard bij bepaalde webwinkels extra geld terug bovenop de al bestaande korting.

Kijk hier voor het inspiratie platform met interessante kortingen: https://www.betalenmetjecreditcard.nl

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht