Industry Wire

Geplaatst door Second Degree

‘Nederlandse merken benutten zakelijk potentieel van LinkedIn onvoldoende’

Nederlandse merken benutten het zakelijk potentieel van LinkedIn nog onvoldoende. Met deze overtuiging gaat oud-LinkedIn medewerker Martine Meijburg (35) van start met Second Degree, een specialistisch bureau met 100% focus op LinkedIn Marketing. ‘Het is tijd voor een bureau dat vanuit expertise opereert en merken helpt om sterke en betekenisvolle relaties te ontwikkelen met zakelijke professionals.’

‘Nederlandse merken benutten zakelijk potentieel van LinkedIn onvoldoende’
Oud-medewerker LinkedIn start specialistisch bureau met 100% focus op LinkedIn Marketing

‘Nederlandse merken benutten het zakelijk potentieel van LinkedIn nog onvoldoende.’ Met deze overtuiging gaat oud-LinkedIn medewerker Martine Meijburg (35) van start met Second Degree, een specialistisch bureau met 100% focus op LinkedIn Marketing. ‘Met bijna 4 miljoen leden in Nederland wordt het tijd dat bedrijven zich gaan realiseren waar de echte winst te behalen is. Het is daarom tijd voor een bureau dat vanuit expertise opereert en merken helpt om sterke en betekenisvolle relaties te ontwikkelen met zakelijke professionals.’

Het bureau ontleend haar naam en visie aan de overtuiging van LinkedIn oprichter Reid Hoffman. De kracht van LinkedIn zit met name in de zogenoemde ‘second degree’, relaties en potentiële klanten die jij kunt bereiken via een persoonlijke introductie door iemand uit je eerstegraads netwerk. Het voelt vertrouwd, omdat er altijd iemand gelinkt is met degene die wordt geïntroduceerd. Juist dit tweedegraads netwerk is enorm belangrijk voor bedrijven op LinkedIn. Second Degree is dan ook de vertrouwde schakel tussen merken en professionals.

Voor de start van Second Degree werkte Meijburg als account manager marketing solutions bij LinkedIn BeNeLux. Over de kennis en mogelijkheden van LinkedIn bij adverteerders en bureaus is Meijburg kritisch ‘In mijn periode bij LinkedIn verbaasde ik mij over het feit dat er zo weinig interesse bestond voor LinkedIn en de marketingmogelijkheden van het zakelijke netwerk. Dit leidde doorgaans tot slechte briefings, beperkte budgetten, tegenvallende resultaten en weinig motivatie bij de betrokken bureaus. De effecten werden nauwelijks gemeten en de synergie in communicatie was ver te zoeken. Daar moet verandering in komen.’

Mede-oprichter van het nieuwe bureau is Marcel van der Heijden (29), tevens oprichter van a friend of mine, het eerste Facebook marketing bureau van Nederland. Inmiddels werkt het bureau voor toonaangevende klanten als Philips, ANWB, TomTom en Hunkemöller. De twee oprichters zijn bepaald geen onbekenden van elkaar. Zij werkten in het verleden samen bij interactief reclamebureau IN10 en zijn daarnaast beiden als social experts verbonden aan Frankwatching.com. Van der Heijden over de start van Second Degree: ‘Met a friend of mine hebben we bewezen dat een 100% specialistische focus werkt om klanten te helpen het volledige potentieel van een platform te benutten. Facebook leent zich uitstekend voor B2C merken, maar legt het af tegen LinkedIn als het gaat om het bereiken en binden van zakelijke professionals. Achter de schermen zijn we al bezig met een aantal projecten voor onze huidige klanten die naast Facebook ook op LinkedIn actief zijn.’

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht