Nederlandse start-up Surfly finalist op South by Southwest Accelerator

Nederlandse start-up Surfly is finalist in de categorie “social technologies” van South by Southwest Acceler (SXSW), dat 7 tot 16 maart in Austin, Texas, plaatsvindt. SXSW Accelerator biedt een platform voor start-ups om zich te presenteren. Jaarlijks worden hier de meest indrukwekkende technologische innovaties gepresenteerd aan een jury van vakexperts, early adopters, journalisten, venture capitalists en angel investors. Uit de meer dan honderden inzendingen is Surfly geselecteerd om hier haar innovatieve dienst te presenteren.

Surfly is een internettool die het mogelijk maakt om op een eenvoudige, snelle en veilige manier samen te surfen op het internet. Surfly kan bijvoorbeeld gebruikt worden om samen op afstand een vakantie te boeken of online een presentatie te geven. Dit kan via surfly.com zonder dat hier extra software voor gedownload hoeft te worden.

Surfly werd eind oktober 2013 gelanceerd tijdens TechCrunch Disrupt Europe in Berlijn. In januari werd Surfly verkozen tot Beste Tool 2013 door de website All My Faves. Nu is Surfly finalist van South by Southwest Accelerator. South by Southwest wordt gezien als het belangrijkste evenement wereldwijd op het gebied van muziek, film en technologie. Nicholas Piël, CEO Surfly: “Wij kijken er ontzettend naar uit om Surfly te presenteren op South by Southwest, de plek die vernieuwende bedrijven zoals Twitter en Foursquare heeft grootgemaakt. Met Surfly bieden we de mogelijkheid om het internet een stuk socialer te maken. Surfly maakt het mogelijk om samen op een website te surfen of anderen op een website te helpen.”

Op South by Southwest introduceert Surfly ook de mogelijkheid voor bedrijven om haar dienst te integreren in hun eigen product. Zo kan bijvoorbeeld een bedrijf Surfly integreren in hun website, zodat servicemedewerkers eenvoudig en real-time met klanten kunnen meekijken op de website om ze beter te kunnen helpen.