NeoDay en T-Systems gaan samenwerking aan voor marktuitbreiding van loyaliteitsplatform

Tilburg, 26 augustus 2025 – Vandaag maakt het Nederlandse loyaliteitsplatform NeoDay bekend dat het een strategische samenwerking aangaat met Open Telekom Cloud (OTC), de soevereine publieke cloud beheerd door T-Systems. T-Systems is onderdeel van Deutsche Telekom en richt zich op de inrichting van digitale processen bij grootzakelijke klanten en overheden in Europa. Het bedrijf neemt het NeoDay-platform op in zijn portfolio via zijn Open Telekom Cloud infrastructuur. Daardoor profiteren klanten van diverse mogelijkheden om merkloyaliteit te vergroten. Bovendien krijgt NeoDay via de managed services partner een voet aan de grond in groeimarkten zoals de Duitse markt. Deze samenwerking combineert expertise in klantloyaliteit met de vertrouwde, GDPR-conforme cloudomgeving van de Open Telekom Cloud en de aanwezigheid van T-Systems in gereguleerde markten. Daarmee biedt het een soeverein alternatief voor Amerikaanse hyperscalers, waarmee organisaties innoveren zonder vendor lock-in of de controle over gevoelige klantgegevens in gevaar te brengen. Bedrijven implementeren op die manier schaalbare loyaliteitsprogramma’s gericht op innovatie, compliance en meetbare bedrijfsimpact. De Open Telekom Cloud wordt gehost in datacenters in Duitsland, Nederland en Zwitserland. De samenwerking sluit dan ook aan bij de recente stap van Deutsche Telekom om zijn cloudaanbod te consolideren onder de T Cloud-paraplu, waarmee alle clouddiensten worden samengebracht in een soeverein Multi Cloud Ecosystem. Loyalty-technologie in opkomst In de markt is loyalty-technologie een opkomend topic. Vrijwel alle sectoren staan in het teken van prijsstijgingen en consumenten die steeds meer prijsgedreven acteren. Het is een uitdaging om klanten binnen te halen en bestaande klanten te behouden. Klantenbinding is dan ook een grote strategische pijler om omzet te verhogen en betekenisvolle engagement met consumenten te krijgen. Dat maakt dat merkloyaliteit door steeds meer bedrijven als strategisch instrument wordt gezien om commerciële waarde te creëren waarmee zowel bedrijven als consumenten profiteren. Combinatie van expertise en datacontrole Activaties van bedrijven om de merkloyaliteit te vergroten hebben niet altijd het gewenste resultaat. De return on investment is niet altijd duidelijk, terwijl dataprivacy en securityvraagstukken zorgen voor terughoudendheid of zelfs afkeer bij consumenten. Met het aangekondigde partnership brengen NeoDay en T-Systems een vertrouwde oplossing op de markt, bestaande uit een combinatie van loyalty-expertise en controle over data volgens Europese richtlijnen. Daarmee beantwoordt het NeoDay-platform aan een groeiende marktvraag om sneller meer waarde uit merkloyaliteit te halen. “We zijn blij om NeoDay te verwelkomen in ons ecosysteem van vertrouwde partners”, aldus Madeleine Dubois, Partner Manager bij T-Systems. “NeoDay biedt diepgaande expertise in loyaliteitsstrategie en -technologie en is een ideale aanvulling op onze veilige, AVG-conforme Open Telekom Cloud. Samen kunnen we een geïntegreerde oplossing bieden waarmee organisaties hun klantrelaties op een schaalbare en onafhankelijke manier versterken. Deze samenwerking weerspiegelt onze ambitie om digitale innovatie met echte zakelijke impact te stimuleren.” “We zien dat controle over data, security en consumentenvertrouwen een steeds groter onderdeel is van de inzet van technologie om merkloyaliteit te stimuleren”, aldus Jurgen Swaans, eigenaar van NeoDay. “OTC wordt gezien als een vertrouwde standaard in de markt voor clouddiensten, met een focus op sterke kwaliteit en diensten die echt waarde toevoegen. Dit partnership is voor bedrijven een kans om te laten zien dat ze op een nieuwe manier naar merkloyaliteit moeten kijken: als een essentieel instrument om snel commerciële waarde te realiseren op een betekenisvolle manier voor de consument.” Marktuitbreiding naar health, finance en publieke sector NeoDay is sterk aanwezig in markten zoals retail, food, leisure en FMCG. Door de samenwerking ontstaat er voor NeoDay een kans om zijn marktcapaciteit te verbreden naar nieuwe markten waarin OTC sterk vertegenwoordigd is, zoals health, finance en de publieke sector. Deze gereguleerde sectoren vereisen gegevensbescherming en volledige naleving van de Europese privacywetgeving. In deze groeimarkten liggen dan ook kansen voor de inzet van een loyaliteitsplatform. Dit komt mede doordat loyaliteit niet altijd transactiegedreven hoeft te zijn, maar ook emotionele betekenis kan hebben. Denk bijvoorbeeld aan het stimuleren van gezondere keuzes in de gezondheidssector. Vanuit het partnership wordt het NeoDay-platform toegevoegd aan de marketplace van OTC, de ecommerce shop. De innovatieve oplossingen om merkloyaliteit te versterken zijn per direct beschikbaar. |
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.