Geplaatst door Netgear

NETGEAR wint vier CES 2018 Innovation Awards Arlo Pro 2 Security Camera, Arlo Security Light, Nighthawk Mobile Router en Insight App winnen prijs

Gouda, 15 december 2017 — NETGEAR heeft voor vier van zijn producten een CES® 2018 Innovation Award gewonnen. De producten werden bekeken op het gebied van bouwkwaliteit, uiterlijk en ontwerp, doeleinde, toegevoegde waarde voor gebruikers, unieke functionaliteiten en hoe het product zich verhoudt tot andere producten op de markt.

“We zijn trots dat zoveel producten dit jaar worden erkend als de beste qua ontwerp en innovatie, zeker die uit onze premium-reeksen: Arlo en Nighthawk”, zegt Pat Collins, senior vice president Arlo Smart Home Products bij NETGEAR. “Erkenning van de Consumer Electronics Association (CTA) is een beloning voor de uitgebreide moeite die onze engineers steken in het ontwikkelen van producten die functionaliteit, toegevoegde waarde en gebruiksgemak verenigen in een aantrekkelijk jasje dat mensen graag in hun huizen plaatsen.”

De vier prijswinnaars van NETGEAR zijn:

Arlo Pro 2 draadloze beveiligingscamera
Arlo® Pro 2 bouwt verder op de prijswinnende functionaliteiten die Arlo Pro tot de bestverkopende beveiligingscamera maakten, met nog meer oplossingen om aan behoeften van gebruikers te kunnen voldoen. Arlo Pro 2 houdt in 1080p HD-kwaliteit een oogje in het zeil en kan overal worden geïnstalleerd, zowel binnen als buiten. De camera is volledig draadloos en weerbestendig en bevat vervangbare oplaadbare batterijen, tweeweg-audio en een sirene met een kracht van 110 decibel. Nachtmodus, geavanceerde bewegingsdetectie en waarschuwingen bij beweging en geluid zorgen dat gebruikers geen moment missen. Zeven dagen gratis cloudopslag kunnen worden geüpgrade naar 24/7 continue video-opnamen op geen moment meer te hoeven missen. Het starterspakket van twee camera’s en één basisstation wordt verkocht voor € 619,99.

Arlo beveiligingslamp
Arlo® beveiligingslamp is een volledig draadloze, slimme en weerbestendige LED-lamp die gebruikers waarschuwt wanneer er iets rondom hun huis gebeurt. Voordeur, achtertuin en andere plekken kunnen worden verlicht met meerdere aanpasbare lampen. In de Arlo app kunnen specifieke kleuren en patronen worden ingesteld, evenals schema’s waarop de lamp moet aan- en uitgaan om de illusie te wekken dat er altijd iemand thuis is. Het Arlo-account is te verbinden met IFTTT-compatibele apparaten. Arlo Security Light wordt verkocht vanaf begin 2018.

Nighthawk® LTE mobiele hotspot router
De Nighthawk® LTE mobiele hotspot router is de eerste hotspot router in de Verenigde Staten en biedt snelheiden tot 1Gbps voor het downloaden, streamen en delen van media – alles wat gebruikers thuis doen, maar dan onderweg. Dit ideale reismaatje laat reizigers 20 wifi-apparaten verbinden. Daardoor zijn smartphone, laptop en tablet tegelijk te verbinden en kunnen gebruikers hun favoriete films streamen, naar muziek luisteren, of gamen. Wanneer de bestemming bereikt is, kunnen beschikbare wifi- of ethernetverbindingen via de hotspot worden geleid, om data te besparen maar niet in te leveren op beveiliging. De batterijduur is tot 24 uur; dankzij de JumpBoost-functionaliteit zijn smartphones en kleine draagbare USB-apparaten bovendien op te laden. Ouders kunnen content en websites filteren per verbonden apparaat. De Nighthawk LTE Mobile Hotspot Router is vooralsnog alleen beschikbaar in de VS.

NETGEAR Insight App
De NETGEAR Insight™ app is een revolutionaire nieuwe manier om NETGEAR access points, switches en opslagapparaten instant te ontdekken, configureren, monitoren en beheren. Het is de ultieme oplossing voor de voorheen ingewikkelde setup en configuratie van apparaten in allerlei verschillende omgevingen. Die worden allemaal beschikbaar gemaakt in de Insight App. Deze kan gratis worden gedownload uit de Apple® App Store? en via Google Play™.

“NETGEAR is trots erkend te worden door de CTA voor deze baanbrekende app. MKB’ers kunnen hun netwerk gemakkelijk in de gaten houden, waar dan ook ter wereld”, zegt Richard Jonker, vice president SMB productlijnen bij NETGEAR. “Insight is een simpele, informatieve app die bedrijfseigenaren en hun IT’ers de mogelijkheid biedt hun netwerk en ReadyNAS op afstand via een iPhone of Android-smartphone te beheren.”

De prestigieuze CES Innovation Awards worden uitgereikt door de Consumer Technology Association (CTA)™, eigenaar en organisator van de CES-beurs. Sinds 1976 erkennen de CES Innovation Awards buitengewone prestaties op het gebied van productdesign en vormgeving in 28 productcategorieën.

De prijswinnaars zijn online te bekijken via CES.tech/Innovation en worden op de Innovation Awards Showcase op CES 2018 tentoongesteld, dit jaar van 9 tot 12 januari, in The Venetian te Las Vegas.