Industry Wire

Geplaatst door Netwinst

Netwinst bereikt in 2016 iedere Nederlander tenminste één keer per maand met persoonlijke communicatie

Utrecht, 12 januari 2016 – Marketingtechnologiebedrijf Netwinst, heeft een bijzonder goed jaar achter de rug. Naast de werving van een aantal grote klanten, werd aan het einde van 2015 Basedriver gelanceerd, een omni-channel management tool voor de marketeer. Peter van der Schaar, directeur van Netwinst, blikt terug en kijkt vooruit.

Een tool voor de callcenters van KPN. Daar begon het vijf jaar geleden mee voor Netwinst, een startup die destijds uit twee bevlogen personen bestond. Begin 2012 was dit aantal gegroeid naar acht, en eind 2015 stond de teller op 24 medewerkers, een groei van 20 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Reden genoeg voor ook een uitbreiding van het Netwinst kantoor afgelopen jaar.

Deze groei in personeel is vooral te danken aan het succes van de Netwinst marketing tools. Het automatiseren van offertes en nieuwsbrieven, het uitzetten van persoonlijke campagnes en het bijhouden van de prestaties in de performance dashboards zijn slechts een greep uit de mogelijkheden die de marketeers hebben met de tools van Netwinst.

Peter van der Schaar, directeur van Netwinst: “Marketeers hebben onze marketing tools het afgelopen jaar een stuk intensiever gebruikt ten opzichte van het jaar daarvoor. Waar in 2014 nog 5,5 miljoen klantcontacten via onze producten gingen, is dat in 2015 met bijna een factor 6 gegroeid naar 36 miljoen contacten. Uit deze cijfers blijkt verder dat personalisatie, zoals we verwachtten, het sleutelwoord van 2015 is geweest. Maar liefst 60 procent van de klantcontacten was persoonlijk. Dankzij verzamelde klantdata zijn we in staat om iedere klant op maat te bedienen en op individueel niveau te benaderen.”

Deze cijfers zijn niet onopgemerkt gebleven. Netwinst is afgelopen jaar genomineerd als Copernica Partner of the Year en heeft een FD Gazellen award gewonnen. Voor het komend jaar verwacht Netwinst een voortzetting van deze groei.

“In 2016 verwachten we, mede dankzij onze nieuwste omni-channel marketing tool Basedriver, minimaal 75 miljoen klantcontacten via onze producten. Hiervan zal waarschijnlijk 75 procent persoonlijk zijn. Vanaf de zomer denken we iedere Nederlander ten minste één keer per maand te bereiken met een persoonlijke campagne.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht