Geplaatst door Criteo

Nextail zet Criteo Sponsored Products in op Blokker.nl om merken goed presterende advertentiemogelijkheden te bieden

Amsterdam, 31 oktober 2017 Nextail, de onlineorganisatie van Blokker Holding, zet Criteo Sponsored Products in op Blokker.nl. Dankzij Criteo Sponsored Products kan Nextail advertenties direct op www.blokker.nl laten zien. Hierdoor zijn merken in staat om shoppers op de site te bereiken, het merkengagement te verhogen en de verkoop te stimuleren. De commerce marketing-technologie van Criteo stelt Nextail tevens in staat om via haar website extra omzet te realiseren.

Nextail nam het e-commercemanagement ruim drie jaar geleden over en is sindsdien dé bestemming bij uitstek voor huishoudelijke producten geworden. De website telt inmiddels meer dan 90.000 producten en blijft snel uitbreiden. Nextail gebruikt Criteo Sponsored Products om verdere groei te realiseren en premium merken betere support te bieden middels een verhoogd klantbereik, daar waar de conversiekansen het hoogst zijn.

Criteo Sponsored Products zijn native productadvertenties die gedurende het aankoopproces op Blokker.nl verschijnen. Shoppers die op een advertentie klikken, blijven binnen de e-commerceomgeving van Blokker.nl, wat de conversie stimuleert. Daarnaast zorgt elke klik voor extra omzet voor Nextail.

“Wij gebruiken de retargeting-oplossing van Criteo al jaren en weten hoe krachtig gepersonaliseerde performance advertising kan zijn”, zegt Peter Scholtes, Director Online Marketing van Nextail. “Met Criteo Sponsored Products zorgen we ervoor dat klanten gerichte en relevante advertenties geserveerd krijgen, en kunnen merken zich daar laten zien, waar een potentiële koper eerder kans biedt op conversie. Voor ons betekent dit, dat klanten langer op onze site blijven, wat uiteindelijk de omzet ten goede komt. Het is voor iedereen een win-winsituatie.”

“Shoppen is niet langer een lineaire bezigheid”, zegt Pepijn Breijder, Managing Director Benelux & Nordics van Criteo. “De tijd waarin een consument naar een winkel ging, rondliep en een aankoop deed, is voorbij. Het aankoopproces is vandaag de dag veel complexer en gevarieerder. Shoppers zoeken vaak op de website van een retailer naar producten die ze willen bekijken en eventueel kopen. Door merken in staat te stellen relevante, contextuele advertenties op websites van retailers te tonen, verhoog je het engagement en ondersteun je de verkoop. Het zorgt er uiteindelijk voor dat je de shopper en het product op het juiste moment aan elkaar koppelt.”

Meer informatie over Criteo Sponsored Products is hier en hier te vinden.

Over Criteo
Criteo (Nasdaq: CRTO) biedt gepersonaliseerde performancemarketing op uitgebreide schaal. Door de opbrengsten na de klik te meten, maakt Criteo ROI transparant en eenvoudig meetbaar. Criteo heeft 2.500 medewerkers in meer dan dertig kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, EMEA en Azië-Pacific. Van daaruit bedient het wereldwijd meer dan veertienduizend adverteerders en onderhoudt met duizenden uitgeverijen directe relaties. Meer informatie is te vinden op www.criteo.com.