Industry Wire

NHR heet voortaan Curvature

Lijnden, 16 juli 2014 Network Hardware Resale (NHR) onthult vandaag een nieuwe bedrijfsnaam die beter aansluit bij de groei die het bedrijf de afgelopen decennia in de Verenigde Staten en ver daarbuiten heeft doorgemaakt. Vanaf heden gaat de onderneming verder onder de naam Curvature. Deze naam weerspiegelt tevens het transformatieproces dat het bedrijf doormaakte van doorsnee reseller tot gespecialiseerde IT-dienstverlener.

In het kader van de rebranding zijn ook de merkidentiteit, het logo en de huisstijl vernieuwd. De missie blijft hetzelfde: Curvature helpt CIO’s die weer zelf de regie over hun eigen infrastructuur willen voeren. De nieuw gekozen naam Curvature staat symbool voor de onorthodoxe manier waarop het van oorsprong Amerikaanse familiebedrijf jarenlang met succes de traditionele markt voor IT-infrastructuren heeft opgeschud. Door af te wijken van de gebaande paden stelt het bedrijf bestaande dogma’s ter discussie en daagt het de businessmodellen van OEM’s uit. Hierdoor nam de omzet, het marktaandeel en het resultaat van het voormalige NHR jaarlijks toe. Anno 2014 is Curvature een innovatieve, onafhankelijke aanbieder van IT-infrastructuurdiensten die de status quo doorbreekt en gebruikmaakt van meerdere hardwareleveranciers en wereldwijd technische ondersteuning aan zijn klanten biedt. Sinds de oprichting in 1986 is het voormalige NHR uitgegroeid tot een strategische partner voor meer dan 10.000 klanten wereldwijd, waaronder de top 1.000 grote ondernemingen, het midden- en kleinbedrijf, telco’s, banken- en verzekeringsbedrijven, overheden en onderwijs- en gezondheidsinstellingen. In de afgelopen 28 jaar heeft de onderneming zich continu sterk gemaakt om als betrouwbare, onafhankelijke partner telkens weer de juiste IT-oplossing te selecteren voor klanten.

NHR transformeerde zich gaandeweg van een standaardleverancier van tweedehands Cisco-apparatuur tot een merkonafhankelijke leverancier van IT-infrastructuren en bijbehorende onderhoudsdiensten. Curvature is nu bij uitstek geschikt om CIO’s te ondersteunen bij hun pogingen om weer controle te krijgen over de manier waarop ze hun IT-assets inkopen, onderhouden en upgraden. Het uitgangspunt hierbij is om een IT-infrastructuur te bouwen die gebaseerd is op oplossingen van meerdere leveranciers.

Volgens CEO en President Mike Sheldon van Curvature willen bestaande en toekomstige klanten echt iets te kiezen hebben en zoeken zij naar IT-oplossingen die voldoen aan hun eisen. “Wij zijn er heilig van overtuigd dat CIO’s het lot in eigen hand moeten nemen en volledige controle moeten hebben over de inrichting van hun IT-omgeving. Bij het nemen van cruciale beslissingen over de levenscycli van hun apparatuur mogen ze niet de hete adem van hun OEM in de nek voelen. We hebben voor de bedrijfsnaam Curvature gekozen omdat deze een tegendraadse beweging symboliseert waarmee we afwijken van de gangbare richtlijnen die gelden voor de vervanging van apparatuur. De kern van onze bedrijfsfilosofie is altijd geweest dat klanten die IT-assets inkopen zelf hun voorwaarden moeten kunnen dicteren. Door steeds meer te acteren als business partner en IT-dienstverlener die waarde toevoegt, dekte de vlag van het voormalige NHR de lading niet meer. Kortom het was de hoogste tijd voor deze naamswijziging.”

Curvature maakt korte metten met dogma van vijfjaarlijkse vervanging
De bedrijfsfilosofie van Curvature toont aan dat het gangbare advies van OEM’s om netwerk- en datacenterapparatuur om de drie tot vijf jaar te vervangen en onderhoudscontracten bij dezelfde leverancier af te sluiten, op drijfzand is gebaseerd. Er is sprake van mythevorming. Hoewel de IT-budgetten nog steeds onder het vergrootglas liggen en de druk om bedrijfsuitgaven zoveel mogelijk te beperken onverminderd hoog is, blijkt uit onderzoek “Challenging the Status Quo on Maintenance Contracts and Refresh Cycles to Lower Costs” 1 van Forrester onder 304 beslissers dat ondernemingen aanzienlijke kostenbesparingen mislopen als ze blindvaren op de vervangingsrichtlijnen van hun OEM’s. Hierdoor staan ze niet open voor de alternatieven die daadwerkelijk geld opleveren, zoals het verlengen van de levensduur van de hardware en het onderbrengen van onderhoudscontracten bij externe partijen.

Enkele onderzoeksresultaten:

  • 79 procent van de bedrijven vervangt hun bekabelde netwerkinfrastructuur gemiddeld om de drie tot vijf jaar op basis van richtlijnen van hun OEM’s;
  • 81 procent van de ondernemingen sluit standaard een onderhoudscontract af bij de eigen OEM, hoewel de respondenten aangeven dat ze weinig value for money krijgen, de voorgespiegelde kostenbesparingen discutabel zijn en de prijsstaffels rigide;
  • 80 procent van de respondenten is bereid om op zoek te gaan naar een alternatieve onderhoudsleverancier die niet gerelateerd is aan de OEM.

Creëer meer waarde met hybride netwerkdiensten
Door nieuwe netwerkapparatuur en zogenoemde pre-owned hardware af te nemen en onderhoudscontracten af te sluiten via Curvature kunnen ondernemingen aanzienlijk besparen op de kosten van hardware, onderhoud en garantieregelingen, terwijl ze tegelijkertijd efficiëntere netwerkdiensten verlenen, minder last hebben van uitval van het netwerk en profiteren van de opbrengsten van overbodige apparatuur. 2 Met behulp van Curvature’s NetSure™ onderhoudsprogramma kunnen klanten zo meer rendement op hun IT-infrastructuur halen door de vervangingstermijnen van hardware op te rekken en software upgrades uit te stellen. NetSure™-klanten van Curvature die hybride netwerkdiensten inzetten en de bestaande onderhoudscontracten, zoals SMARTnet, met OEM’s opzeggen en bij een derde partij onderbrengen kunnen op die manier 50 tot 90 procent aan kostenbesparingen realiseren.

Over Curvature
Curvature verandert de manier waarop ondernemingen hun apparatuur en onderhoudsdiensten voor hun netwerken en datacenters bij verschillende leveranciers inkopen, onderhouden en upgraden. Het voormalige Network Hardware Resale (NHR), groeide sinds de oprichting in 1986 uit tot een betrouwbare, strategische partner voor meer dan 10.000 organisaties wereldwijd. Tot de klantenkring van Curvature behoren onder meer de grootste telecommunicatiebedrijven, financiële dienstverleners en de top 1.000 ondernemingen. Het hoofdkantoor van Curvature bevindt zich in het Californische Santa Barbara. De onderneming heeft zich gespecialiseerd in het op een vooruitstrevende manier vervangen van hardware en het management van productlevenscycli voor netwerk- en datacenterapparatuur en zorgt voor wereldwijde 24 x 7 technische ondersteuning vanuit de hoofdvestigingen in Amerika, Europa en Azië. Voor meer informatie bezoek: www.curvature.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht