Industry Wire

Geplaatst door HEP touch and try

Nieuw cross-channel winkelconcept slaat brug tussen webshop en winkelstraat

Cross-channeling, verkoop via zowel een fysieke als een online winkel, rukt op. Tot dusverre waren het vooral de fysieke winkels, die in de strijd om de gunst van de consument hun activiteiten uitbreidden naar het internet. Maar nu is er een nieuw winkelconcept, dat webwinkels toegang geeft tot het hart van populaire winkelsteden: ‘HEP touch and try’.

Onder de naam ‘HEP touch and try’ start het nieuwe winkelen na de zomervakantie, met winkels in de binnensteden van Utrecht en Arnhem. Webwinkels kunnen in de HEP-winkel een hele kast, een plank of haakje huren. Hiermee kunnen zij items uit hun collectie laten passen, voelen en proberen.

Initiatiefneemster Marij Aafjes wil iets toevoegen aan het bestaande winkelaanbod: “Er zijn gewoon veel mensen die alleen nog in winkels komen om ideeën op te doen en producten te ‘ervaren’ of te passen. Kopen doen ze liever via internet. Bij HEP touch and try is dat geen bezwaar. Sterker nog, dat is juist de bedoeling!”

HEP touch and try mikt op consumenten die op zoek zijn naar lifestyle artikelen, bijzondere kleding, schoenen, tassen en (woon) accessoires die niet bij de grote ketens te koop zijn. Hebbedingen, producten voor de ‘heb’, vandaar de opvallende naam HEP. “Er zijn heel veel webwinkels met producten die in kleine oplages worden gemaakt. Voor consumenten wekt de aanwezigheid en zichtbaarheid van deze artikelen in een ‘echte’ winkel vertrouwen.”

De HEP-winkels krijgen een eigen stijl en inrichting, waarin veel plaats is om artikelen te
proberen en direct online te kopen. Maar het wordt ook mogelijk om artikelen te scannen
met een smartphone of tablet, zodat je de producten thuis nog eens rustig kunt opzoeken. Marij Aafjes ziet vele voordelen: “Zo hoef je tijdens het shoppen niet met tassen te sjouwen en kun je ‘s avonds thuis ook nog online je aankoop doen”.

De eerste winkel van HEP touch and try opent naar verwachting dit najaar haar deuren in
Utrecht of Arnhem. Het is de bedoeling dat volgend jaar winkels in meer steden volgen.
Inmiddels is ook de website online, waarop webwinkels met belangstelling zich kunnen
melden. Het adres is: www.heptouchandtry.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht