Nieuw marketingbureau ‘The Clubhouse’ wil marketing voor elk bedrijf toegankelijk maken

Caroline Schnellen en Donate Vonk starten marketingbureau ‘The Clubhouse’ dat ondernemers met groeiplannen flexibele marketing en communicatie ondersteuning biedt. Veel mkb-bedrijven en start-ups willen groter worden, maar hebben geen marketeers, communicatiespecialisten of grafisch vormgevers in huis. ‘The Clubhouse’ zorgt op een praktische en efficiënte manier voor tijdelijke hulptroepen en extra aandacht wanneer de klant dat nodig heeft, afgestemd op zijn specifieke behoefte. De zoektocht, het proces en de uitvoering wordt uit handen genomen. Zo maken we marketing voor elk bedrijf toegankelijk.
Donate Vonk: “We merken dat veel bedrijven in onze omgeving net te klein zijn om een volwaardige fte voor marketing of communicatie aan te nemen, of niet genoeg mankracht in huis hebben, maar wel met een bepaalde behoefte op dat gebied zitten. Ze willen bijvoorbeeld een nieuw product lanceren, meer klanten aantrekken, een nieuwe huisstijl introduceren of hebben hulp nodig op het gebied van online marketing. We spelen in op deze trend door hen een flexibele marketingafdeling aan te bieden.”
Caroline Schnellen: “Als je als mkb-ondernemer je marketing zelf doet, mis je vaak de expertise en vooral de tijd. Moet ik investeren en wat ga je aan marketing doen? Hoe regel je zoiets? Met als gevolg dat de marketing en communicatie acties in stukjes bij verschillende medewerkers komen te liggen, bovenop hun huidige takenpakket. In de praktijk werkt dit niet. We kunnen putten uit onze jarenlange ervaring in de commerciële, publieke en mediawereld en beschikken daarmee over een breed netwerk. Dit netwerk verenigt zich in ‘The Clubhouse’. De klant zit altijd met ons om tafel en al naar gelang de behoefte schakelen wij de beste professionals in.”
Caroline Schnellen en Donate Vonk hebben jarenlang samengewerkt bij RTL. Schnellen was de afgelopen zeven jaar marketingmanager bij RTL Nieuwsgroep. Daarvoor was ze werkzaam bij Diageo in verschillende marketing- en communicatiefuncties, zo was zij onder meer verantwoordelijk voor Johnnie Walker in de Benelux en vertegenwoordigde zij Diageo bij verschillende brancheverengingen. Vonk begon haar carrière in de financiële wereld om vervolgens over te stappen naar de media bij de Holland Media Groep, later RTL. Daarna is zij als freelance marketing- en communicatieprofessional aan de slag gegaan bij verschillende bedrijven, waaronder RTL, Talpa en een uitgeverij in kids-entertainment.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.