Geplaatst door CEO Talk

Nieuw online videoplatform CEO Talk gelanceerd

Utrecht, dinsdag 17 september – Vandaag is het online platform CEO Talk gelanceerd, waarop beleidsbepalers ingaan op verschillende informatiemanagementuitdagingen waar organisaties mee te maken hebben. In korte video’s presenteren verschillende CEO’s van Nederlandse organisaties hun eigen unieke beleid op het gebied van data, documenten en informatie. Zij krijgen daarmee de kans om te laten zien hoe innovatief hun organisaties met informatie omgaan.

Drastische toename aan data, documenten en informatie

In het huidige tijdperk werken steeds meer organisaties digitaal. Dit zorgt ervoor dat veel organisaties te maken hebben met een groeiende hoeveelheid data, documenten en informatie. De hoeveelheid data die door organisaties beheerd wordt verdubbelt elke twee jaar, met grote uitdagingen als gevolg. Hoe gaan organisaties om met deze exponentiele groei aan data, documenten en informatie? Hoe houden zij data, documenten en informatie veilig, vindbaar en toegankelijk?

CEO’s inspireren elkaar

Op CEO Talk presenteren bestuurders hun eigen visie op het gebied van informatiemanagement en laten zij zien hoe zij deze enorme toename het hoofd bieden. Via slimme ideeën, unieke innovaties en soms briljante visies geven zij een stuk van hun kennis en kunde prijs. Dit biedt inspiratie voor andere bestuurders, ondernemers en organisaties die worstelen met data, documenten en informatie. Diederik Ocumenten, een van de initiatiefnemers van het platform, vertelt: “Hoeveel organisaties worstelen met de ‘digital era’ waarin we nu leven. Alles is digitaal, van bestelling tot aanvraag en van dossiers tot cv’s. Dit biedt organisaties enorme voordelen, maar het brengt ook forse uitdagingen met zich mee. Hoe ga je als organisatie om met al deze informatie. Kun je nog eenvoudig iets vinden als je het snel nodig hebt? Hoe blijf je concurrerend dankzij de informatie die je bezit? Verschillende CEO’s hebben hier een slim antwoord op, dat willen we op een toegankelijke manier delen met Nederland.”

Het platform is te bereiken via https://ceotalk.nl en toegankelijk via alle apparaten. De nieuwste video is altijd gratis te bekijken.