Industry Wire

Nieuw: real-time inzicht en controle over online campagnes

Vaak worden online campagnes achteraf (of helemaal niet) bijgestuurd op basis van de gemeten resultaten. GX Software heeft hier een oplossing voor bedacht: Actionable Journey Insights. Hiermee kunnen marketeers hun campagnes real-time monitoren. Maar belangrijker nog: ze kunnen deze ook direct verbeteren waar nodig.

Actionable Journey Insights (Insights) zijn grafische vormen, die grote hoeveelheden data op heldere wijze weergeven, bijvoorbeeld in een staafdiagram of cirkeldiagram. De Insights ontsluiten zowel kwantitieve data (zoals het aantal bezoekers, views en clicks) als kwalitatieve data (zoals productinteresse). Marketeers kunnen zelf bepalen met welke Insights ze willen werken om de statistieken van een campagne te doorgronden.

Campagnes real-time aanscherpen

Het grote voordeel van de Insights is: ze leggen in één oogopslag eventuele zwakke plekken van een campagne bloot. Daardoor kunnen gebruikers die direct real-time corrigeren. Stel dat een groot deel van de bezoekers na de derde stap in het online bestelproces blijkt af te haken, dan kan er direct worden ingegrepen door op die plek bijvoorbeeld een gratis verzending aan te bieden.

KPI’s als extra maatstaf

Om de kwaliteit van campagnes nog beter te kunnen meten, is er een extra hulpmiddel aan de Insights toegevoegd. Per Insight kunnen gebruikers bepalen wat het gewenste doel is. Zo kun je bij een Insight die het aantal clicks van een bepaalde banner aangeeft, opgeven dat het clickpercentage op 2% moet liggen. Vervolgens wordt real-time bijgehouden in hoeverre deze KPI boven of onder het werkelijke percentage zit. Zo wordt het veel makkelijker om campagnes bij te sturen

Oók inzicht en controle over de customer journey

De Insights zijn echter veel breder inzetbaar dan voor campagnes alleen. Ze genereren namelijk ook allerlei statistieken over het gedrag van individuele bezoekers. Daardoor krijgen marketeers veel meer inzicht in de verschillende doelgroepen op hun online kanalen en de manier waarop hun customer journeys zich voltrekken. De Insights zijn dus bij uitstek geschikt voor het ontdekken en aansturen van nieuwe doelgroepen en het bijsturen van customer journeys.

Ongekend rijke inzichten 

‘Met deze rijke inzichten hebben marketeers goud in handen’, zegt Willem Rossieau, CEO van GX Software. ‘Het kost marketeers vaak veel tijd om uit te zoeken hoe bezoekers zich precies op alle online kanalen gedragen. Maar met de Insights in onze producten BlueConic en XperienCentral kunnen ze heel snel op basis van het gedrag van individuele bezoekers aanpassingen doorvoeren over de verschillende kanalen heen.’

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht