Nieuw uniek Nederlands shoppinginitiatief via Twitter

Het nieuwe Nederlandse initiatief om Twitter als een soort van shoppingkanaal te gebruiken, plaatst regelmatig aanbiedingen van willekeurige webshops en merken die voor haar followers de moeite waard kunnen zijn. @aanbodvandedag bestaat dus voor die Twitteraars die open staan voor leuke aanbiedingen, niet direct op zoek zijn naar een specifiek product en die geen tijd of zin hebben om zelf allerlei webshops af te gaan op zoek naar die ene interessante aanbieding. En daarbij fungeert het Twitter account slechts als doorgeefluik en leidt de geïnteresseerden direct door naar de aanbieding op de betreffende webshop zelf.
En daarin verschilt @aanbodvandedag met Twitter’s @Earlybird, welke stelt “exclusive offers from Twitter’s select advertising partners” te doen. Het is daarmee een bijna ouderwets uitgeefplatform geworden die bereik biedt aan haar adverteerders.
@Aanbodvandedag wil dat zelfs juist omdraaien. De doelstelling van dit initiatief is niet om bereik voor adverteerders te realiseren of community leden tot transacties te bewegen zoals initiatieven als www.Ibood.nl en www.1dayfly.com. De doelstelling van dit nieuwe Nederlandse shoppinginitiatief is om een dermate grote community te bouwen, dat ze adverteerders kan bewegen te luisteren naar en specifieke aanbiedingen te doen aan de leden van de community. Ze willen vanuit de leden gesprekken met de adverteerders initiëren zodat deze relevante aanbiedingen doen in plaats van voorraden verkopen.
Daarin zit een win-win situatie voor zowel de followers als de adverteerders. Succesvolle social media gaat om het praten over en (door-)vertellen van bijzondere verhalen door mensen in hun netwerk. Daarbij fungeert @Aanbodvandedag als platform waarop de gesprekken tussen adverteerder en consument geïnitieerd en gefaciliteerd worden. En wanneer die adverteerder goed luistert en reageert met de juiste aanbieding of actie, dan is het Twitter zelf wat fungeert als middel om dit als een olievlek verspreiden.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.