Geplaatst door Nextchapter

Nieuwe bedrijfsstrategie van NextChapter eCommerce verstevigd met: ‘Unlock your growth’

Unlock your growth. Hiermee presenteert NextChapter eCommerce vanaf vandaag haar nieuwe uiterlijke kenmerken. Het NextChapter platform bedient haar klanten al met een multichannel verkoopstrategie, en de ontwikkeling van de geavanceerde marketplace solution is daarbij gekomen. Voortkomend uit deze strategische transformatie die het bedrijf sinds 2020 doormaakte, komt een nieuw (beeldend) verhaal.

Bij NextChapter eCommerce draait het om groei van haar klanten. Klanten succesvol maken middels een partnership, het uitgangspunt. ‘Unlock your growth’ is daarom gekozen als overkoepelde pay-off, met ondersteuning van ‘next level e-commerce platform voor groei’.

Bekijk hier de nieuwe website: https://www.nextchapter-ecommerce.com/nl

Aanleiding: Marketplace solution ontwikkelen
20 Jaar geleden bepaalde de supply chain wat, hoe, wanneer en waar consumenten kochten. Nu bepaalt de koper dat zelf en shopt online steeds vaker bij marktplaatsen en social platforms. Via Google moeten kleine webshops het opnemen tegen hele grote bedrijven wereldwijd. Een oplossing hiervoor is je als bedrijf te ontwikkelen tot branche of niche marktplaats. Een marktplaats heeft de potentie tot exponentiële groei. Doordat je veel en diverse producten op een webshop kunt aanbieden, afkomstig van andere leveranciers (vendors), kun je een betere customer experience aanbieden, meer verkopen stimuleren en daarmee weer nieuwe vendors aantrekken, etc.

E-commerce trend

Het moment voor deze keuze is nu. De grote voorspelling in e-commerce is dat per branche of productsegment ruimte overblijft voor één of enkele dominante (niche) marktplaatsen. Het is niet meer de vraag of deze er komen, maar eerder wanneer, en wie deze posities gaan claimen. Een aantal grote spelers gaat de concurrentie opslokken. En ondernemers moeten in hun e-commerce strategie daarom juist nu bepalen of ze hierop inspringen of niet.

Vanwege deze voorspelling heeft NextChapter eCommerce sinds 2020 haar focus gelegd op marketplace software en helpt het bedrijven om een eigen (niche/branche) marktplaats te starten. Groothandels, franchise bedrijven, merken, producenten en (r)etailers kunnen daarmee tegengewicht bieden aan spelers als Amazon, Bol.com en Zalando.

Fundament

Het platform dat zij daarvoor nodig hebben, daarvoor heeft NextChapter eCommerce al jaren geleden het fundament gelegd. Het platform kan complexe situaties aan, meerdere systemen en data imports realtime inlezen, betalingen spreiden over leveranciers, etc. Als e-commerce software leverancier biedt het Nederlandse bedrijf biedt al bijna 20 jaar overtuigende concurrentie aan de grote, Amerikaanse leveranciers. De herpositionering gaf de aanleiding tot de nieuwe branding.

Mulichannel e-commerce strategie
Naast de opkomst van niche marketplaces ziet NextChapter eCommerce ook nog steeds een sterk toenemende vraag naar multichannel oplossingen die B2C, B2B kanalen en de inzet op externe marktplaatsen vanuit één platform kunnen leveren. Flexibiliteit staat hierbij voorop: afgelopen jaar moesten heel snel, veel nieuwe webshops gelanceerd, gebruikmakend van de onderliggende centrale PIM en centrale processen voor voorraad, orders en systeem integraties. Het NextChapter eCommerce platform is hierop gebouwd, waardoor bestaande klanten hun diverse verkoopkanalen vanuit het platform centraal kunnen runnen.

Over NextChapter eCommerce
NextChapter eCommerce ontstond 9 jaar geleden als spin off van webbureau Bestebroer, dat destijds het eerste Nederlandse bedrijf was in mobiele webshops. Opgericht door Michiel en Rogier Bestebroer, en uitgegroeid een e-commerce platform met grote klanten als SPORT2000, Leclerc Stroller Company, PGZ International en Euretco Fashion.
Bedrijfsmissie​
“Wij willen bedrijven met serieuze groeiambities, succesvoller maken door multichannel te verkopen of zelf een marktplaats te worden.”