Geplaatst door Hoppinger

De Nieuwe Bibliotheek Almere sluit zich aan bij initiatief AanZet en digital partner Hoppinger

De Nieuwe Bibliotheek Almere gaat #meedoen! De bibliotheek sluit zich aan bij het digitale platform dat is geïnitieerd door de Bibliotheek AanZet in samenwerking met digital partner Hoppinger. Daarmee creëren zij hun eigen ‘virtuele vestiging’ en bundelen zij de krachten voor de doorontwikkeling van het platform.

In 2019 begonnen AanZet en Hoppinger een digitale revolutie in bibliotheekland met de bouw van een digitaal platform voor kennisontwikkeling, waarop iedereen deelt en leert. Het ultieme doel: alle inwoners starten hun persoonlijke ontwikkeling bij de bibliotheek. Het jaar 2020 was een succes: 36% meer bezoekers op de website, 47% meer nieuwe leden en 89% van de bezoekers gaf aan dat de Bibliotheek AanZet een plek is waar zij zich persoonlijk ontwikkelen.

Door te profiteren van gezamenlijke investeringen bouwen de partijen aan een virtuele vestiging van en voor heel Nederland. Hoe meer partijen zich aansluiten, hoe groter de kracht van het platform. En dankzij een subsidie van de provincie Flevoland bouwt de Nieuwe Bibliotheek Almere nu ook mee aan de bibliotheek van de toekomst! De volgende stap is het uitbreiden van de marktplaats op het platform met content van partners en inwoners.

Op de hoogte blijven van het initiatief? Kijk eens op www.hoppinger.com/bibliotheken