Industry Wire

Geplaatst door Lebara

Nieuwe campagne Lebara: DOEN!

‘DOEN!’ Met die pay-off gaat vanaf deze week de nieuwe campagne van mobiele provider Lebara van start. Een eerste tv-commercial vormt de aftrap van de campagne, die daarnaast voor een groot deel online wordt uitgewerkt, maar ook via outdoor te zien zal zijn. DOEN! is wederom van de hand van Natwerk en is een vervolg op eerdere succesvolle campagnes.

De eerste commercial uit een reeks beleefde gisteren op 21 juni zijn première. In de nieuwe commercials maken we kennis met life hacker Peter, die een slim leven leidt en daardoor zelf altijd de beste deals en voordelen heeft. In de eerste commercial zien we Peter vanuit zijn zelfgebouwde luxe zandstoel, niet te verwarren met de strandstoel op de achtergrond die je huurt voor €15! Genietend van zijn vrijheid geeft hij het ene na het andere advies door de telefoon. Adviezen die zo slim en helder zijn, dat je ze gewoon acuut wil opvolgen: DOEN!, dus.

DOEN! is het vervolg op de eerdere ‘niet te stoppen’ campagne van Lebara die zich vooral focuste op een jonge doelgroep die vrij wil zijn. Na het succes van deze campagnes pakt Lebara door met het aanspreken van een bredere doelgroepwaarbij de focus als altijd op voordeel en vrijheid ligt. Kansen zien en kansen pakken, dat is DOEN!

Eelco Gijze, Marketing & Sales Director van Lebara: “Met onze nieuwe campagne ‘DOEN!’ hebben we iets neergezet met hetzelfde gevoel voor aanpakken dat al sinds de oprichting kenmerkend is voor Lebara. Doordat we al een tijd met Natwerk werken, begreep het team direct welke aanpak en taal daarbij hoort. Voordeel en vrijheid, voor iedereen die daarvoor open staat. Met een duidelijke call to action: DOEN!”

Thijs van der Lee, creative lead bij Natwerk: “Het voordeel en de voorwaarden van Lebara zijn zo aantrekkelijk, dat het merk geen vage metaforen of ingewikkelde storylines nodig heeft. Met DOEN! vertellen we in heldere taal, die de doelgroep begrijpt, waar Lebara voor staat en wat het product voor je doet. Duidelijk en opvallend. Want daar heb je pas echt wat aan! Met de nieuwe propositie hebben we het merk nog sterker neergezet en de brand assets daarbij aangescherpt. Ook dat is gewoon een kwestie van DOEN!”

Gekoppeld aan de commercials wordt de campagne ook uitgerold op social, out-of-home, radio en natuurlijk online. Met het DOEN! uitroepteken als nieuw herkenbaar merkelement.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht