Nieuwe oplossing voor mobiele klantenservice van Interactive Intelligence

Interactive Intelligence lanceert Interaction Mobilizer, een nieuw softwareplatform waarmee organisaties eenvoudige en snel applicaties voor klantenservice beschikbaar kunnen maken voor verschillende mobiele operating systems en social media websites.
Het platform overbrugt de kloof tussen mobiele self service en het persoonlijk contact met een medewerker en won tijdens de Klantcontact Dagen in de Jaarbeurs in Utrecht al de eerste Customer Experience Innovatieprijs.
Met het stijgende gebruik van smartphones en tablets (zoals de iPad) verwachten klanten nieuwe manieren waarop ze contact kunnen krijgen en onderhouden met organisaties en bedrijven. Organisaties kunnen hun eigen customer service apps ontwikkelen en aanbieden via de app stores van bijvoorbeeld Apple, Google en Microsoft of ze direct beschikbaar stellen via de eigen website. Klanten loggen naar wens in met een Facebook ID, klantnummer of andere identificatie. Interaction Mobilizer is het platform dat de apps verbindt met databases en de contact center software.
Met dergelijke apps kunnen klanten bijvoorbeeld hun eigen gegevens controleren. Maar de belangrijke toegevoegde waarde van Interaction Mobilizer zit vooral in de mogelijkheid om van deze self service over te schakelen naar mobiele interactie door een web call back, click-to-call of chatten per tekstbericht. De relevante informatie, zoals de naam van de klant, soort toestel dat wordt gebruikt, welke informatie werd geraadpleegd en zelfs de GPS-coördinaten, wordt meegestuurd naar de agent in het contact center. Deze interacties worden verwerkt via een wachtrij en gerouteerd op basis van specifieke skills of kennis van de agenten. Zodra er contact is met de klant verschijnt de informatie op het scherm van de agent.
De bezoekers van de onlangs georganiseerde Klantcontact Dagen hebben Interaction Mobilizer van Interactive Intelligence gekozen als winnaar van de eerste Customer Experience Innovatieprijs in Nederland.
Trendwatcher Patrick Steenks van Keytoe helpt klanten online meer te verkopen en begrijpt als geen ander de positieve invloed van een goed klantcontact. Hij bekeek alle innovaties en nieuwe ontwikkelingen tijdens de Klantcontact Dagen: “Interaction Mobilizer is de enige oplossing op de markt die écht inspeelt op de huidige communicatietrends en combineert het klassieke klantcontactcentrum met mobiele telefoons en tablets. Het sluit perfect aan bij de wensen en behoeften van de nieuwe consumenten: die willen niet per se bellen, die willen informatie en contact. En dat helpt de retailer alleen maar bij het online meer verkopen.”
Interaction Mobilizer is voor de zomer in de Engelssprekende landen beschikbaar. Lokalisatie voor Europa, Zuid-Amerika, het Midden Oosten, Afrika en Azië volgt later.
Interaction Mobilizer is ideaal voor middelgrote tot grote contact centers en organisaties en wordt op de markt gebracht via het wereldwijde partnerkanaal met meer dan 300 resellers en via Interactive Intelligence zelf.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.