Industry Wire

Geplaatst door NR6

NR6 haalt met ‘de F’jes’ reclametalenten van de bank

Reclametalenten hoeven niet langer op de bank te zitten. Bureau NR6 start met een nieuw initiatief: ‘de F’jes’. Hiermee krijgen net afgestudeerden in de reclamebranche de kans om te werken voor grote merken. Elke drie maanden gaat steeds een nieuw team van drie creatieven betaald aan de slag voor klanten van NR6.

Paul Arts, Managing Director NR6: “Afgestudeerden zitten met een groot probleem. Er zijn te weinig banen. De reclamebranche helpt hierbij niet heel hard mee. De meeste bureaus vragen ervaring en die moeten veel afgestudeerden juist opdoen. NR6 neemt het voortouw om jonge talenten een carrière-start te laten maken binnen de reclamebranche. Bovendien is het voor ons ook heel leerzaam en inspirerend om regelmatig een frisse wind door het bedrijf te laten waaien.”

Het eerste ‘F’jes- team bestaat uit Myrthe van Dijk, Jolien Kappert, Èwa Oduguwa. Zij mogen de komende drie maanden onder begeleiding van het ervaren team van NR6 campagnes uitwerken voor onder andere Carbonell, Lassie, Port of Amsterdam en JB digital.

Paul Arts: “Ik hoop voor de reclamebranche dat meer bureaus dit initiatief overnemen en dat meer merken hieraan willen meewerken, zodat Nederlandse talenten niet meer op de bank zitten, maar de kans krijgen om in het veld ervaring op te doen.”

F’jes volgen? www.facebook.com/BureauNR6
Zie hier: film introductie F’jes te bekijken via www.nr6.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht