Geplaatst door NTT

NTT introduceert Sustainability-as-a-Service voor het behalen van netto-nul doelstellingen

Sustainability-as-a-Service is de eerste beschikbare full-stack Net Zero Action-architectuur, inclusief NTT’s Private 5G-, Edge Compute- en IoT-oplossingen.

Barneveld, 28 september 2022 | NTT Ltd., een toonaangevende IT-leverancier van infrastructuur en diensten, kondigt vandaag tijdens de Mobile World Congress 2022 (MWC) in Las Vegas, Nevada de full-stack Net Zero Action-oplossing aan. Deze klimaatgerichte oplossing gebruikt NTT’s uitgebreide infrastructuur en aanbod van diensten om klanten te helpen met het verminderen van de impact van hun bedrijfsactiviteiten op het milieu. Klimaatinitiatieven hebben de aandacht van organisaties die duurzamer willen werken. Het helpt ze bij het bereiken van netto-nul doelen en het nemen van meer datagedreven beslissingen om hun CO2-voetafdruk te verminderen. Dit innovatieve aanbod helpt klanten een beter economisch rendement te bereiken door verbeterde klimaatmaatregelen, waaronder het meten, het bewaken, het rapporteren van de impact, het proactief werken aan het beperken van klimaatincidenten en het verbeteren van de reactietijden bij het oplossen van problemen.

“We zijn zeer verheugd om het eerste Sustainability-as-a-Service aanbod te introduceren op een moment dat organisaties op zoek zijn naar effectieve manieren om hun ambities op het gebied van netto-nul doelen waar te maken,” zegt Devin Yaung Group Senior Vice President of Enterprise IoT Products and Services bij NTT Ltd. “Met Sustainability-as-a-Service is NTT nog beter in staat om organisaties te helpen met het proactief beperken van klimaatincidenten, in real-time te reageren met geautomatiseerde oplossingen en de impact op het milieu nauwkeurig te meten voor de communicatie met toezichthouders, werknemers en andere stakeholders.”

Organisaties zijn in toenemende mate verantwoordelijk voor het bereiken van netto-nul doelen om zo te voldoen aan de verwachtingen van hun stakeholders, waaronder klanten, aandeelhouders, institutionele beleggers, werknemers, zakelijke partners en gemeenschappen. In een recent onderzoek stelt 58% van de Fortune 500-bedrijven zich ten doel de uitstoot van broeikasgassen te verminderen en tegen 2050 of eerder netto-nul doelstellingen te bereiken. De organisaties die deze doelstellingen nastreven, krijgen vaak te maken met de extra uitdagingen op gebied van resources en financiering of dat zij niet in staat zijn om consequent nauwkeurige en doelgerichte gegevens te verzamelen. Bovendien schat McKinsey dat er jaarlijks 9,2 biljoen dollar aan kapitaaluitgaven nodig is om de doelstellingen voor 2050 te halen.

Als antwoord hierop kondigt NTT de eerste full-stack Sustainability-as-a-Service-architectuur in de sector aan, die uitbreidbare technologieën combineert met NTT’s oplossingen, waaronder IoT, Private 5G, Edge Compute, NTT Smart Solutions Platform, Digital Twins en Machine Learning-diensten. Het full-stack aanbod gecombineerd met de consulting service zijn ontwikkeld om zich afhankelijk van de netto-nul doelen en de CO2-voetafdruk van de supply chain van organisaties aan te passen. Hiermee krijgen organisaties een uitgebreid beeld van de status van de klimaatdoelstellingen door monitoring, meten en de rapportage van emissies te stroomlijnen en door de reactietijden van incidenten te versnellen om de oorzaak van een probleem aan te pakken. Toepassingen hiervan zijn mogelijk in bedrijfssectoren, zoals productie, transport en logistiek, en zorgverleners.

Sustainability-as-a-Service omvat:

• Monitoren op afstand: Met behulp van NTT’s IoT voor deze duurzaamheidsoplossing maakt deze technologie gebruik van sensoren om de aanwezigheid van verontreinigende stoffen in de lucht en het water, in fabrieken over de hele wereld, in real-time vast te stellen. In de productie industrie kan dit helpen bij het meten van processen en producten die energie verbruiken. In de transportsector kunnen ze de uitstoot van broeikasgassen beter bewaken voor het beheer van het wagenpark.
  • Digital Twin en Smart Solution: NTT’s Smart Solutions en de mogelijkheden van Digital Twin fungeren als het “brein” van het systeem en helpen organisatie problemen te voorspellen met de ingebouwde Machine Learning, sneller te reageren op incidenten met context van Digital Twin en de CO2-voetafdruk in real-time meten op granulair en uitvoerbaar niveau.
  • Automatisering en orkestratie: Door de bestaande A&O te gebruiken, automatiseert de Digital Twin het oplossen van problemen waar mogelijk of door een ticket aan te maken voor de Support afdeling zodat zij het probleem kunnen onderzoeken en aanpakken om zo impact op het milieu te beperken.

“Als marktleider in de productie van banden en rubber geloven we dat groei, innovatie en duurzaamheid hand in hand gaan”, zegt Nizar Trigui, Chief Technology Officer en Group President, Bridgestone America. “Het hebben van real-time inzicht in de CO2-voetafdruk en het streven naar netto-nul vormen een essentieel onderdeel van ons beleid voor groei en innovatie.”

Als eerste Industry City 5G Showcase Sponsor op MWC is NTT verheugd om baanbrekende technologieën tot leven te brengen die de mogelijkheden van een verbonden toekomst opnieuw vormgeven. Voor meer informatie over NTT’s Edge Compute, Private 5G en IoT mogelijkheden, aarzel dan niet om langs te komen bij onze stand op Booth # W1 410 op 28 t/m 30 september; of woon het panel ‘Green Networks: Countdown to Zero’ waar Devin Yaung zal bespreken hoe organisaties processen transformeren, met behulp van duurzame datacenters, virtualisatie, AI, intelligente optimalisatie en cloud om groene netwerken mogelijk te maken.

Over NTT Ltd.

We zijn een toonaangevend bedrijf voor IT-infrastructuur en diensten. Als onderdeel van het wereldwijde NTT Corporation realiseren we een omzet van meer dan 10 miljard dollar en zijn we actief in meer dan 200 landen en regio’s en bedienen we 5.000 klanten in verschillende sectoren. Met onze technologie en innovatie zorgen wij voor een veilige en verbonden toekomst die mensen, klanten en gemeenschappen sterker maakt. Om organisaties te helpen met het realiseren van hun zakelijke doelstellingen bieden we oplossingen en transformeren we hun business en technologie in het gewenste tempo zodat ze de gewenste resultaten behalen met de benodigde diensten. Als marktleider op het gebied van netwerken, datacenters, cloud, beveiliging en managed services, en als innovator op het gebied van Private 5G, bedienen wij 65% van de Fortune Global 500 en 80% van de Fortune Global 100. We werken ook nauw samen met toonaangevende sportorganisaties, waaronder UEFA, INDYCAR en de Tour de France. We accelerate the connected future.