Geplaatst door O2mc

O2mc: eerste zelflerende, beslissende en uitvoerende online marketingplatform ter wereld

O2mc is ontwikkeld op basis van jarenlang onderzoek naar gedragsvoorspellende en gedragsbeïnvloedende modellen. Dit heeft geresulteerd in een zelflerend algoritme dat om kan gaan met de complexiteit van online marketingcampagnes. Het succes van online marketingcampagnes is namelijk afhankelijk van veel factoren zoals bezoekersgedrag en jaargetijde, maar ook van minder voorspelbare factoren als het weer, files en beurskoersen. O2mc helpt marketeers relevante data realtime te analyseren om hier direct en op het juiste moment de juiste actie op te kunnen laten volgen.

“We zijn omgeven door bergen informatie,” zegt Bob Nieme, CEO van Adversitement en initiator van O2mc. “Op basis hiervan moet een marketeer beslissingen nemen. Vanwege de hoeveelheid data waarmee marketeers werken, zijn beslissingen vanuit het blote hoofd niet te beredeneren. Er spelen veel rekenkundige zaken mee die domweg niet te beoordelen zijn als mens. Bij veel campagnes is het onderbuikgevoel van de marketeer daardoor het belangrijkste instrument. Wij hebben nu een product ontwikkeld waarmee intuïtie plaats maakt voor rationele, weloverwogen beslissingen.”

Hoe werkt O2mc?
O2mc is een web-based platform dat realtime en automatisch werkt. Marketeers voorzien O2mc van de input waar rekening mee gehouden moet worden. Deze input bestaat uit:
• Relevante factoren en gebeurtenissen, zoals bijvoorbeeld verjaardagen, (realtime) bezoekersgedrag en voorraden;
• Doelstellingen (KPI’s) voor online marketingactiviteiten, zoals conversie, bezoekersaantallen en doorlooptijd;
• Formats voor uitingen, zoals banners, nieuwsbrieven en AdWords.

Op basis van de ingevoerde doelstellingen en relevante databronnen berekent O2mc zelfstandig wat de beste marketinghandeling is in combinatie met de juiste content en de juiste timing. Vervolgens is O2mc ook in staat om de marketinghandelingen uit te voeren aan de hand van de ingevoerde formats. Zo kan het platform bijvoorbeeld bepalen wanneer een nieuwsbrief verstuurd moet worden, aan wie deze verstuurd moet worden en welke informatie erin moet staan. Hierdoor helpt O2mc marketeers met het verkrijgen van meer inzicht in en controle over online marketingcampagnes die leiden tot optimale efficiency en maximaal rendement.

Beschikbaarheid
O2mc is vanaf vandaag verkrijgbaar via aangesloten partners waaronder Adversitement. Het partnernetwerk zal in de komende periode uitgebreid worden. O2mc wordt op dit moment al succesvol gebruikt door onder andere Replace Direct, RaboMobiel en de Telefoongids.