Industry Wire

Geplaatst door Orange Business Services

Octo Telematics en Orange Business Services breiden IoT-samenwerking uit

Octo Telematics, leverancier van telematica en data-analyse voor de autoverzekeringsindustrie, heeft haar contract met Orange Business Services verlengd en uitgebreid. Het nieuwe driejarige contract stelt Octo in staat om de enorme hoeveelheid loT-apparaten autonoom te beheren en monitoren. Dit zal de kwaliteit van haar diensten en haar operationele efficiëntie verbeteren. Ook kunnen connected solutions sneller uitgerold worden.

Octo ontwikkelt en verkoopt telematicaoplossingen voor voertuigen, zoals automatische crash-meldingen, on-call-assistentie en analyses van ongevalsrisico’s. De oplossingen variëren van persoonlijke verzekeringsmodellen, zoals Usage Based Insurance, tot gedeelde mobiliteit, wagenparkbeheer en eco-driving management. Octo heeft meer dan 5,6 miljoen aangesloten gebruikers over de hele wereld en heeft commerciële relaties met meer dan honderd partners.

De Orange IoT Managed Global Connectivity geeft simdekking door heel Europa. Octo kan hiermee haar diensten personaliseren, analyse op afstand doen en de bedrijfskosten verlagen. Informatie kan verzameld worden met behulp van gedrags-, contextuele en andere telematicagegevens. Hiermee kunnen verzekeringsmaatschappijen hun risico’s inschatten en de nauwkeurigheid van ongevalmeldingen en claims verbeteren. De technologie stelt verzekeringsmaatschappijen in staat om cruciale zakelijke beslissingen te nemen en prijsrisico’s te evalueren.

Een speciaal portaal om simkaarten te beheren
Naast de wereldwijde IoT-connectiviteit met ingesloten simkaarten, biedt Orange ook een IoT-managementplatform dat geautomatiseerd simbeheer aanbiedt in een speciale real-time portal. Octo zal hierin hulp krijgen van een team van loT-experts die 24/7 beschikbaar zijn met daarnaast tools die Octo in staat zullen stellen de connectiveitsoplossing online effectief te beheren.

“Als pionier in de telematica, zijn we continu bezig met innoveren om onze klanten een uitgebreid platform te bieden voor gedrags-, contextuele en rijanalyses. Orange IoT Global Connectivity stelt ons in staat om diensten op te zetten die naadloos data uit simkaarten met Octo’s platform kunnen integreren. Hierdoor kunnen klanten wagenparken real-time beheren in heel Europa “, zegt Jonathan Hewett, CMO van Octo Telematics.

“Octo Telematics stond voor een zakelijke transformatie en had een IT-partner nodig die haar groei in Europa kon ondersteunen, maar ook persoonlijke service, analyse en beheer op afstand kon leveren. Wij konden in deze behoeften voorzien door een oplossing te bieden die hun verbonden gebruikers volledig autonoom beheert en hen meer operationele efficiëntie en flexibiliteit biedt”, aldus Fabrice de Windt, senior vice president Europa bij Orange Business Services.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht