Industry Wire

Geplaatst door Odido

Odido werkt samen met Wipro aan grootschalige AI-gedreven IT modernisering

Den Haag, 27 november 2025 – Vandaag kondigt Odido een langdurige samenwerking aan met Wipro Limited, het toonaangevende technologie- en consultancybedrijf op het gebied van kunstmatige intelligentie. Samen met Wipro zal Odido de komende jaren werken aan het verder moderniseren van de volledige digitale- en IT-omgeving. Met behulp van de AI-oplossingen van Wipro zal Odido haar processen vereenvoudigen, de operationele efficiëntie vergroten en nieuwe innovaties ontwikkelen om de klantervaring en –tevredenheid van zowel consumenten als zakelijke klanten te verbeteren. Zo past deze samenwerking naadloos aan in de brede strategie van Odido om technologie menselijker te maken.

Technologie die menselijker maakt
Binnen de samenwerking zal Wipro Odido ondersteunen bij de grootschalige modernisering van de digitale en bedrijfsgerichte IT-omgeving. Hierbij worden AI-platforms geïmplementeerd die geavanceerde mogelijkheden bieden voor zelfservice, incidentafhandeling en operationele efficiëntie. Zo zorgt bijvoorbeeld Wipro’s conversational AI-chatoplossing voor een snellere en persoonlijkere ondersteuning, door gebruik te maken van meertalige, contextuele en interactieve mogelijkheden. Door gebruik te maken van deze AI-gedreven technologieën en design-gedreven innovatie worden systemen gestroomlijnd, taken geautomatiseerd en ontstaat ruimte voor voortdurende verbetering. Daarmee zet Odido met deze overeenkomst een belangrijke stap in haar digitale toekomst.

“Bij Odido is ons doel om technologie menselijker te maken,” zegt Robert Purdy, Chief IT Officer bij Odido. “Dit geldt niet alleen voor de producten en diensten die we lanceren, maar ook voor hoe we onze interne processen inrichten, onderhouden en optimaliseren. De samenwerking met Wipro helpt ons om hierin de volgende stap te zetten, en onze klantervaring naar een hoger niveau te tillen.”

Graziella Neuvéglise, Managing Director Western Europe bij Wipro Limited, zegt: “De samenwerking met Odido laat zien hoe we waarde kunnen toevoegen door middel van slimme operationele processen, wendbare ontwikkeling en een toekomstgerichte IT-strategie. Samen werken we aan een duidelijke routekaart, optimaliseren we processen en zorgen we dat technologie beter aansluit op de bedrijfsdoelen van Odido. Met de inzet van onze AI-gestuurde platforms en andere oplossingen moderniseren we niet alleen de IT-infrastructuur, maar helpen we ook om technologie in te zetten op een manier die groei stimuleert en de klant centraal stelt. Deze samenwerking is gericht op duurzame vernieuwing in een snel veranderende digitale omgeving.”

De samenwerking met Wipro markeert een fundamentele stap in Odido’s digitale strategie: van onderhoud en optimalisatie naar continue innovatie. Met deze aanpak kan Odido zijn systemen sneller aanpassen aan veranderende klantbehoeften, terwijl de operationele kosten dalen en de kwaliteit van de dienstverlening verder stijgt.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht