Geplaatst door Ogilvy

Ogilvy’s benoemt Rahul Titus tot eerste Global Head of Influence

AMSTERDAM, 4 juli 2022 – Ogilvy PR heeft industrieleider Rahul Titus benoemd tot eerste Global Head of Influence. Sinds 2017 werkt Rahul samen met Ogilv’y’s Influence-team in het Verenigd Koninkrijk om de dominante positie en autoriteit van het bureau op dit vlak vast te stellen.

In deze nieuwe rol zal Rahul voortbouwen op het bestaande momentum door Ogilvy’s Influence-capaciteiten op te schalen binnen het wereldwijde Ogilvy-netwerk. Same met de earned en social teams van het kantoor zal Rahul de Influence-voetafdruk blijven uitbreiden. Verder zal hij nauw samenwerken met andere Ogilvy-bedrijven om nieuwe groeimogelijkheden te creëren door middel van door Influence mogelijk gemaakte content en ervaringen. Ook zal Rahul een sterke basis in het Verenigd Koninkrijk blijven behouden terwijl hij vanuit daar het wereldwijde team leidt om klanten door middel van Influence te blijven helpen, rapporterend aan Julianna Richter, Global CEO voor Ogilvy PR.

“Rahul is een drijvende kracht geweest achter Ogilvy Influence – het creëren van een gedifferentieerd standpunt over hoe influencers en diegenen en hen die met hen samenwerken een verantwoordelijke rol moeten spelen in zowel cultuur als samenleving en het ontwikkelen van nieuwe IP, inclusief een uniek B2B-aanbod dat we nu introduceren aan onze klanten. Influence heeft een enorm potentieel voor Ogilvy dat op het snijvlak van onze moderne, creatieve communicatiemogelijkheden zit. De diepgang en expertise van Rahul zullen ons helpen om ons unieke aanbod wereldwijd te versterken waardoor we waarde creëren voor meer klanten en vooruitzichten in dit steeds veranderende landschap”, zegt Julianna Richter, Global CEO, Ogilvy PR.

De afgelopen vijf jaar hebben Rahul en zijn team de Influence-economie opnieuw gedifinieerd door middel van toonaangevend thought leadership, de lancering van het inclusieve Influence initiatief van het netwerk en de onthulling van de recente inzet van Ogilvy om het misbruik van schoonheid en body-editing op het gebied van influencer content te bestrijden. Rahuls visie en ambitie om diversiteit, inclusiviteit en het gevoel erbij te horen aan te pakken, en daarnaast aan te dringen op meer transparantie rondom vervomde en bewerkte afbeeldingen, heeft de industriestandaard bepaald en ertoe geleid dat Ogilvy aan het roer staat van gewonnen new business, waaronder Unilever en Mondelez. Hun gezamenlijke inspanningen hebben Ogilvy bovendien tal van industrieprijzen en erkenning opgeleverd. Zo is Ogilvy voor het vierde jaar op rij het meest bekroonde bureau van de Influencer Marketing Awards geworden.

“Influence bij Ogilvy is de afgelopen jaar alsmaar sterker geworden en ik ben ongelooflijk trots en vereerd dat ik dit volgende hoofdstuk in de evolutie van Influence mag leiden”, zegt Rahul Titus over zijn nieuwe rol. “Influence heeft, indien het goed wordt gedaan, de kracht om merken te transformeren en echte impact te genereren. Ik ben dan ook enorm verheugd om samen te werken met onze markten over de hele wereld om dit pronkstuk van wereldklasse aan onze klanten te laten zien.”

Over Ogilvy
Ogilvy inspireert merken en mensen om de wereld te beïnvloeden. We creëren iconische, cultuurveranderende, waardegedreven ideeën voor klanten sinds David Ogilvy het bedrijf in 1948 oprichtte. We blijven hierop voortbouwen door onze grenzeloze creativiteit: opereren, innoveren en creëren op het snijvlak van talent en capaciteiten. Onze experts op het gebied van Advertising, Experience, PR, Health en Consulting werken vloeiend samen in 131 kantoren in 93 landen om creatieve oplossingen van wereldklasse voor onze klanten naar voren te brengen. Ogilvy is een WPP-bedrijf (NASDAQ: WPPGY). Voor meer informatie ga je naar ogilvy.nl of ogilvy.com.