Industry Wire

Geplaatst door AfterPay BV

Ogone en AfterPay maken acceptgirobetaling voor webwinkels aantrekkelijker

Ogone en AfterPay maken acceptgirobetaling voor webwinkels toegankelijk en aantrekkelijk

Mogelijkheid tot achteraf betalen vergroot omzet tot wel 30 procent

Heerenveen, 31 mei 2011 – Ogone heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met AfterPay. De aanbieder van online acceptgirobetalingen voor webwinkels gaat zijn dienstverlening nu ook via het Ogone-platform aanbieden. Aangesloten webwinkeliers hoeven hierdoor enkel de betaalmethode te activeren om hun klanten de mogelijkheid te bieden hun aankoop achteraf te betalen.

De betaalmethode met acceptgiro is met name populair bij mensen die nog niet eerder iets online kochten of slechts zelden een aankoop doen via een webwinkel. Het achteraf betalen vergroot de bereidheid over te gaan tot aankoop, en vergroot bovendien de kans op herhalingsaankopen. Daarnaast is er een grote groep consumenten die simpelweg de voorkeur geeft aan achteraf betalen bij een aankoop. Uit onderzoek van AfterPay blijkt dat het bieden van de mogelijkheid tot achteraf betalen kan leiden tot een omzetstijging van wel 30 procent.

Achteraf betalen
AfterPay biedt een aantrekkelijke methode voor achteraf betalen voor webwinkels, omdat het risico van zowel wanbetaling als fraude volledig wordt overgenomen. De winkelier is daardoor gegarandeerd van zijn inkomsten en heeft geen verdere zorg over de administratieve afhandeling. Door de integratie met het Ogone-platform is het voor winkeliers nu heel gemakkelijk om de betaalmethode aan te bieden.

Verschillende webwinkeliers hebben zich reeds aangemeld voor de dienst, waaronder Shoeby, Expert, Databyte, Hillhout, Lief! en Halfords.

Stefan van den Berg, directeur van AfterPay: “Het Ogone-platform is zeer populair binnen de e-commerce. Veel webwinkels werken ermee dus is het voor ons een uitstekende uitgangspositie om onze achteraf betaaldiensten aan een grote groep potentiële gebruikers beschikbaar te stellen.”

Ray Bak, country manager Ogone: “Veel mensen hechten nog altijd waarde aan een acceptgirobetaling, of dat nu digitaal of op papier is. Het achteraf betalen voelt vaak vertrouwd. Als blijkt dat het de eerste keren goed gaat, zie je dat vele van deze online shoppers ook overstappen op andere betaalmethodes. Doordat ons betaalplatform vrijwel alle methodes aanbiedt, zit er altijd een passende methode tussen en is de webwinkelier zeker dat zijn klant het hele winkelproces doorloopt: van oriëntatie tot daadwerkelijke aankoop.”

—-

Over Ogone
Ogone is een van de grootste Europese leveranciers van betaaldiensten, met meer dan 28.000 klanten verspreid over 40 landen. Het bedrijf levert verschillende oplossingen voor het realiseren van elektronische betalingen op diverse gebieden, zoals e-commerce, ticketing, call centers of hotelwezen. Daarbij gaat het zowel om business-to-consumer oplossingen, als business-to-business (aankoopkaarten). Het dienstenaanbod van Ogone is één van de meest volledige, dankzij uitgebreide transactionele- en back-office functies.

Ogone is met de banken verbonden via beveiligde interfaces en kan op die manier internationale betalingsmethodes aanbieden, zoals Visa, MasterCard, American Express of Diners Club, net als lokale betaalmethodes, waaronder iDeal en machtigingen in Nederland, Solo en Maestro UK in Groot-Brittannië, Bancontact/Mister Cash in België, ELV in Duitsland, Carte Bleue in Frankrijk, enz.

Diverse grote bedrijven hebben gekozen voor Ogone waaronder Bol.com, DHL International, Martinair, Vliegwinkel, Viking Direct, Hilton, T for Telecom, Hema, Hunkemoller, Conrad, Centerparcs, Anwb, Coolblue, Theater Carré en Thalys International.

Ogone heeft kantoren in België, Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Website: www.ogone.com

Over AfterPay
AfterPay is een product van AfterPay BV gevestigd in Heerenveen sinds de zomer van 2010 Voor haar verzelfstandiging was AfterPay onderdeel van Lacent BV. AfterPay BV is gespecialiseerd in het ontwikkelen, aanbieden en uitvoeren van veilige en betrouwbare achteraf betaaloplossingen voor (online) retailers.
Sinds haar start in 2004 is AfterPay uitgegroeid tot een toonaangevend bedrijf met een specialisme in achteraf betaaldienstverlening voor e-commerce en m-commerce toepassingen. AfterPay werkt samen met professionele leveranciers en partners en blijft continu bezig met innoveren op het gebied van online achteraf betalen.
Kernwaarden van AfterPay zijn klant- en resultaatgerichtheid, professionaliteit, innovatie en betrokkenheid. AfterPay biedt daarom overzichtelijke en transparante dienstverlening met duidelijke voorwaarden.
De dienstverlening van AfterPay is toegankelijk, gemakkelijk, veilig en betrouwbaar voor consumenten. Ter ondersteuning van de betaaldienstverlening voor consumenten beschikt AfterPay over een professioneel Klanten Contact Center, hier kunnen consumenten terecht met al hun vragen.
AfterPay is businesspartner van Thuiswinkel.org en diverse andere (Europese) keurmerken voor e-commerce partijen. Website: www.afterpay.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht